Gå til innhold

Mozilla suit og firefox

senil

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vert en ivrig Opera bruker, men vill nå prøve Mozilla. Lurte egentlig bare på er om Mozilla Suite 1.7.3 er det samme som Opera, med chat og mail innebygd. HVa er egentlig da FF? er det browseren fra Suite standalone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mozilla suite har mail og chat innebygd slik Opera. Men en stor forskjell som jeg synes er viktig er at Mozilla åpner alle disse tingene i egne vinduer. Da er dette mye bedre i Opera, hvor man har alt samlet i ett vindu.

FF er en nettleser som er selvstendig, men bygd opp på Mozilla motoren...

Lenke til kommentar

Akkurat mail og chat synes ikke jeg er noe viktig å ha i samme vindu, og dessuten bruker jeg andre programmer til begge deler uansett.

Firefox tilhører mozilla-prosjektet, og er ikke en selvstendig browser basert på gecko (mozilla-motoren) slik du sier, et eksempel på en selvstendig browser er galeon.

Forskjellen på firefox og mozilla-suite er at mozilla-suite har som mål å lage en komplett pakke med browser, mail, news, chat, og også en wysiwyg-html-editor.

Firefox derimot utvikles med målet å lage den beste nettleseren, så kan andre prosjekter som f.ex thunderbird brukes til mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...