senil Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Jeg har vert en ivrig Opera bruker, men vill nå prøve Mozilla. Lurte egentlig bare på er om Mozilla Suite 1.7.3 er det samme som Opera, med chat og mail innebygd. HVa er egentlig da FF? er det browseren fra Suite standalone? Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Mozilla suite har mail og chat innebygd slik Opera. Men en stor forskjell som jeg synes er viktig er at Mozilla åpner alle disse tingene i egne vinduer. Da er dette mye bedre i Opera, hvor man har alt samlet i ett vindu. FF er en nettleser som er selvstendig, men bygd opp på Mozilla motoren... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Akkurat mail og chat synes ikke jeg er noe viktig å ha i samme vindu, og dessuten bruker jeg andre programmer til begge deler uansett. Firefox tilhører mozilla-prosjektet, og er ikke en selvstendig browser basert på gecko (mozilla-motoren) slik du sier, et eksempel på en selvstendig browser er galeon. Forskjellen på firefox og mozilla-suite er at mozilla-suite har som mål å lage en komplett pakke med browser, mail, news, chat, og også en wysiwyg-html-editor. Firefox derimot utvikles med målet å lage den beste nettleseren, så kan andre prosjekter som f.ex thunderbird brukes til mail. Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Enig med deg....ble litt enkelt forklart fra min side... Når jeg mente selvstendig, så mente jeg at den ikke var med i Mozilla-suiten.... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hmmmm.... Har selv brukt Mozilla noen år nå (bruker browser, mail og litt news). Det ville kanskje vært en fordel for meg å legge inn Firefox + Thunderbird i stedet for? Hver for seg er de vel bedre enn Mozilla... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå