Deuce Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hei! Har en kamerat som har en Yamaha Trailway (TW) 1 cyl 4 takter. Denne yter per dags dato 11.5 hk. Han synes den er litt for treig når han og faren hans sitter på den, generelt med to på. Jo, da fant han ut at han kunne skifte dysene dermed få en effektøkning til 14-15hk. Er dette mulig? Er det generelt mulig å "trimme" disse 1 cyl 4 takts motorene?? Mulig med effektpotte? Takker for svar! Endret 17. oktober 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ingen som vet? Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Heisann! Prinsipper for trimming av denna er de samme som for alle andre. Men tviler ganske sterkt på at du får 3-4 mer hester mer på å bare bytte dysa... 125ccm er for det meste plombert, og trur du må ta ut denne eller bytte eksosanlegget. Men det er ved eksosanlegget at det blir litt anderledes enn med 2-taktere, fordi 2 taktere trenger mye motstand i potta for å få kompresjon. Man trenger ikke på langt nær så mye motstand i en 4-takter. Forslag: Ta ut plomba eller kjøp nytt eksosanlegg. Ikke kjøp ny dyse, kjøp ny forgasser. Men vel å merke er at ved bytte av eksosanlegg må man bytte dysa eller på en eller annen måte gi mer bensin til sylinderen for å unngå at motoren går for varm for fort. EDIT: som regel vil ikke bytting av dyse gi mer effekt, fordi mengden bensinblanding som forgasseren gir er alerede nær perfekt innstilt av fabrikanten. Endret 20. oktober 2004 av KusaRS Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Takker for godt og utfyllende svar! Lenke til kommentar
Freddy89_ Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! jeg har åsså en TW 125! det er INGEN plomber i den sykkeln der! og eneste måten for å få den til å fortere er å skifte sylinder! til 200 ccm! som igjen er vanskli å få tak i! (jeg leter enda) hehe!javascript:emoticon('') så sånn er det med den saken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå