IceTee Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Har en stasjonær PC som nå har fått trådløst nettverkskort (msi pc54g2). Når jeg starter maskinen får den kontakt med "access point" og styrken er "utmerket". Men et par sekunder etter at jeg har hentet frem internet explorer så forsvinner forbindelsen (no connection). Jeg må restarte PC'en får å få forbindelsen tilbake.Hva kan være galt? Har XP på maskinen. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvis du kjører SP1, så kan det i mange tilfeller lønne seg å disable Wireless Zero Configuration som du finner under Kontrollpanel - Administrasjonsverktøy - Services/Tjenester. Du må da bruke konfigurasjonverktøyet som følger med kortet for å konfigurere dette. I noen tilfeller blir ikke dette verktøyet installert automatisk på WinXP, slik at du må installere dette manuelt. Sjekk også om det finnes oppdaterte drivere på MSI sine sider. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Bør man ikke deaktivere Zero Configuration på SP2? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det skader ikke å gjøre dette i SP2 også, men det skal være mindre problemer med WZC under SP2. Hadde jeg kjørt WinXP, så hadde jeg nok skrudd av WZC uansett, fordi jeg liker å ha mer kontroll enn det WZC er laget for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå