Gå til innhold

Radeon 9800 Pro (Stort Problem)


Lucious

Anbefalte innlegg

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

Det er akuratt det produktet jeg har og jeg har ikke eid det så lenge.

 

Men nå igår så dukket det opp et problem som når jeg spilte World of Warcraft, plutselig startet fargene bli rare, komme klosser i spillet, så ble det så utydelig du kunne ikke se noe lenger bare masse farger, striper, helt ødelagt. Går jeg ut i Windows, vis jeg klarer det, så ser jeg det samme der. Så slår den seg av, klikker.

 

Før har jeg hatt problemer med at den slo seg av vis det kom et lite dunk i bordet.

 

Jeg har prøvd å ta av kabinett og satt PC'en ved vinduet, kjøle ned.

Jeg har prøvd å bytte med ledninger så den fikk egen strømforsyning for den gikk vis imellom DVD rom før den gikk til video kortet mitt som ikke var meningen.

 

Akuratt nå: Begynte det samme å skje med de fargene, strimlene, alt ble bare ødelagt i World of Warcraft men så fort jeg gikk ut av det nå så var det bra i Windows!

 

Men ikke slik før. Jeg er forvirret, kan ikke forstå problemet mitt.

 

Håper noen kan hjelpe meg, veldig viktig! Tusen takk for dere tok tid å lese dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du overklokket? Hvis ja, prøv og klokk ned til standar hastigheter.

Hvis nei, prøv og sette en kabinettvifte til og blåse mot skjermkortet. Det høres ut som at du har varmeproblemer....

Jeg har ikke overclocket den, aldri. Også har jeg hatt PC'en av ganske lenge, men eneste jeg har av vifte er vel video kortet sitt og strømforsyningen og cpu.

Jeg har faktisk fått tatt et bilde når det skjedde se her!

 

lowerrorpic.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har hatt store problemer med de to siste driverne fra ATI (4,9 og 4,10) på mitt Sapphire 9800PRO 128MB (ikke atlantis)

 

problemene har vært at den ikke vil kjøre OpenGL, bare DirectX (med ekstreme effekttap - "ikke spillbart")

 

- Software-mode er jo heller ikke noe å satse på :p

 

Men, har de testet litt eldre drivere?

 

btw: jeg fikk ikke slettet de nyeste driverne skikkelig før jeg har slettet det via legg til/fjern programvare - rebootet, for så å slette alt med "ati" i windows/system 32 mappen.

 

-de buggsne du får i grafikken der, er lik dem jeg får når jeg spiller nyere spill med 2år gamle drivere... - det ser ikke akuratt ut som varme problemer, det er bare det med at PCen flikker ut som får meg litt i tvil.

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på det for jeg har hatt 4.9 Driverene i en stund nå og plutselig dukket dette problemet du ser på bilde igår når jeg har spilt WoW lengere stund. Men det du ser på bilde er bare starten av det hele, senere så begynner alt gå foran skjermen, farger kryss og tværs i lufta og så til slutt er det så ødellagt at du ser ingenting bare, 10 farger kryss og tvers og så kommer jeg da i Windows vis jeg er heldig. Da simler alt, alt er bare helt skurrete og ja.

Lenke til kommentar

Det er et dødt løp å bruke et kraftig skjermkort i en pc uten noen god form for kjøling, anbefaler deg at du eventuelt legger pcen på siden, tar av sidedøra og sjekker om det hjelper.

 

Om du har en bordvifte så kan du jo prøve å la den stå og blåse rett inn i den åpne pcen din.

 

Når det gjelder drivere så er det enkelte som har problemer pga at de ikke har fjernet forrige driver ordentlig, bruk eventuelt drivercleaner før installasjon av nye, funker dette fortsatt ikke så benytt dere av 4.7 eller 8.07b.

Lenke til kommentar
Det er et dødt løp å bruke et kraftig skjermkort i en pc uten noen god form for kjøling, anbefaler deg at du eventuelt legger pcen på siden, tar av sidedøra og sjekker om det hjelper.

 

Om du har en bordvifte så kan du jo prøve å la den stå og blåse rett inn i den åpne pcen din.

 

Når det gjelder drivere så er det enkelte som har problemer pga at de ikke har fjernet forrige driver ordentlig, bruk eventuelt drivercleaner før installasjon av nye, funker dette fortsatt ikke så benytt dere av 4.7 eller 8.07b.

Ja, så all den varme lufta går opp? Gjør nok det.

Ser senere om finner bord vifte. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...