Gå til innhold

Nero - DVD

Anbefalte innlegg

Har fått denne forspørselen fra en bekjent.

"Går inn på programmer velger Nero- Nero Ultra Edition-

Nero Burning Rom- DVD video.

Bruker DVD+RW-plater

Uansett hviken inngang når du trykker Fil-open så får jeg fra E:\Mine dokumenter\Pinacle Studio\My project enter

så kommer:

Filnavn: Ingen

Filtype: All Nero compilations and images.

Når du endrer filtype til All files, kommer de lagrede filer fram.

Jeg velger en MPEG fil.

men får som svar at det er: Unexpected file format.

I Pincle Studio videoredigeringsprogram kan jeg velge å få filmen til

Tape

AVI

MPEG

Stream

Disc

Ved et valg skal filmen renderes til dette formatet for lagring og senere brenning.

Jeg regnet med at Nero taklet MPEG formatet men det går ikke. Vet du om Nero godkjenner MPEG-format?"

Siden jeg ikke holder på med videoredigering selv, legger jeg ut spørsmålet i dette forumet i håp om at noen vet! :yes:

olsok29

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være to årsaker.

Du prøver ikke å åpne mpeg fila som ett image?

Ta å velg dvd-video i alternativer der, trykk ok, også bruk den filbrowseren til å finne igjen fila, og dra den over til video_ts mappa

Det kan også hende du ikke har mpeg2 decoderen til nero, (dette er ekstra "utstyr" som man må betale ekstra for, evntuelt laste ned og legge inn manuelt.

Lenke til kommentar
Kan være to årsaker.

Du prøver ikke å åpne mpeg fila som ett image?

Ta å velg dvd-video i alternativer der, trykk ok, også bruk den filbrowseren til å finne igjen fila, og dra den over til video_ts mappa

Det kan også hende du ikke har mpeg2 decoderen til nero, (dette er ekstra "utstyr" som man må betale ekstra for, evntuelt laste ned og legge inn manuelt.

Takk for tipsene. Jeg har "fjernadministrert" dem videre. :thumbup:

Men, et par spørsmål til:

Jeg har prøvd å finne "den rette" mpeg2- dekoderen. Hvorfra kan jeg hente den?

Og - skal mpeg2 ligge i windowssystemet, eller i plugins for Nero?

Olsok29

:hmm:

Lenke til kommentar

Legger inn spørsmålet mitt her jeg:

Driver og redigerer noen filmer privat, og har lyst til å brenne ut disse på DVD. Hvilket format burde jeg lagre filmen på dataen, for å få best mulig resultat på TV-skjermen.

Bruker Ulead Mediastudio 6.0 for redigering, og Nero for brenning

Lenke til kommentar

VIDEOFORMAT

Hvis du redigerer film på PC'en din bør du holde deg til DV-Type 1 (.AVI) format. All redigering bør i utgangspunktet gjøres i dette formatet dersom du jobber med mini-DV video.

Skal du kopiere rett fra tape til Harddisk og deretter rett til DVD-plate uten å redigere (kun lage menyer o.l.), så kan du like gjerne overføre videoen rett fra kamera til PC i DVD-format (hvis firewire-kortet ditt støtter dette da). Da slipper du å rendere videoen til DVD-format i redigeringsprogrammet ditt på PC'en før du brenner.

;)

DV123

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...