Gå til innhold

Slitsomt minne for NF7-s 2.0


Janster

Anbefalte innlegg

Jeg har Twinmos 3200 m/winbond 512 mb som har i min overklokkede 2500@3200 maskin funket nydelig inntil i går da jeg la til en identisk 512 mb brikke til..

 

Nå plutselig er hele kjerra ustabil og jeg får regnefeil i prime95.

Jeg har økt Vcore litt til minne og cpu, uten noe resultat..

 

Jeg har brikkene i slot 1 og 3 på kortet.

Noen som kjenner til problemet?

Jeg bruker 'optimal' timings som er hva SPD anbefaler ser det ut som, så ingenting spes der.

 

vennlig hilsen

Janster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hakke peiling på om det spiller noe rolle, men som ingeniør så er jeg fan av symmetri og rekkefølger og at ting er på sin "rette" plass....

 

Jeg vet ikke om det spiller noen rolle, men prøv å sett den nye RAM'en i spor 2 i steden for spor 3...

Selv Ingeniører kan da feil.

 

Nå er ikke jeg sikker på at hvordan det er på hovedkortet ditt, men jeg vet at det ofte er slot 1 og 3 som brukes for å kjøre rammen i dual.

 

Prøv å ta ut den gamle ramm brikken og la den nye sitte i. Er den like ustabil da? I såfall er den nye brikken defekt. Jeg har 2 tilsvarende minne brikker og de fungerer meget bra!

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar

Jeg driver og fikler litt med det, prøver og få tilbake stabilitet her...noen som har noen anbefalinger på spenningen jeg b ør ha på cpu og minne?

 

Jeg tror ikke minnet er ødelagt, men jeg er litt usikker på hva slags setup jeg skal bruke, jeg prøver og bruke mest stabil setup dog...optimal eller SPD timings..

 

jeg hadde håpet og beholde overklokkingen, siden den har fungert så bra hittils :)

Jan

Lenke til kommentar

Kjørt en windows minnetest, siden min diskettstasjon nettop tok kvelden er memtest86 ikke mulig *snøft* men den rapporterte ingen feil...som jeg mistenker sliter jeg med ustabilitet.

 

Spørsmålet er om jeg kan øke spenningen for å beholde stabilitet.

Jeg flashet nettop mitt hovedkort(nf7-s 2.0) noe som forandret en del ting, blandt annet må jeg nå level på xp2500 status, som er greit, men den restarter fortsatt!!!

 

nrgh

Hilsen

Jan

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd med bare den i, det er neste på lista, selv om jeg føler at det er kanskje bare volt settings for å gjøre den mer stabil som trengs, men jeg er usikker på hva slags volt man skal sette ting på..jeg har økt litt på cpu, til 1,70 det gjorde den litt mer stabil, men får fortsatt reboot.

 

Maskina restarter, får ingen feil egentlig, ingen blåskjerm eller noe som helst.

 

Prime95 viste regnefeil når jeg hadde vcore 1,65, men den ble borte ved 1,7

Utover det så er jeg usikker, tok litt fikl får den gamle minnebrikken roet seg ned og, var ustabil en god stund, og så plutselig ble den fin og hørte ikke et knyss senere

 

Jan

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd med bare den i, det er neste på lista, selv om jeg føler at det er kanskje bare volt settings for å gjøre den mer stabil som trengs, men jeg er usikker på hva slags volt man skal sette ting på..jeg har økt litt på cpu, til 1,70 det gjorde den litt mer stabil, men får fortsatt reboot.

 

Maskina restarter, får ingen feil egentlig, ingen blåskjerm eller noe som helst.

 

Prime95 viste regnefeil når jeg hadde vcore 1,65, men den ble borte ved 1,7

Utover det så er jeg usikker, tok litt fikl får den gamle minnebrikken roet seg ned og, var ustabil en god stund, og så plutselig ble den fin og hørte ikke et knyss senere

 

Jan

Hadde same prob. med same oppset (ram cpu hk) må kjøre singel . :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...