F.Mackey Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hallo. Hvordan kan jeg kode bildet mitt til html og hvordan kan jeg få til å skrive oppå bildet? Her er Linken til bildet. *OPPDATERING* index.html standard.css Nå har storebror forsøkt og hjelpe meg med det han kunne, men det var ikke godt nok. Som dere ser er det noe som er gale med plassering av teksten i #content, denne blir forskjøvet på undersiden av resten av innholdet, mens min plan var å ha den inni. Er det noen som ser hva som skal til her? Kommentarer på designet hadde også vært fint og fått! Mvh. Øyvind Endret 16. desember 2004 av AMD-GNom Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 koding av fisk kan du lese om her Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 jeg tror du også kan dele opp bilde og lage div'er av det. div id="header" div id="middle" div id="footer" og i css'en din kan du skive inn de innstillingene du vil ha under hvem av div'ene f.eks. #header { background-color: #ffffff; border-top: 5px solid #D95334; border-bottom: 5px solid #D95334; border-right: 5px solid #D95334; border-left: 5px solid #D95334; } #middle { text-align: left; } #footer { height: 30px; text-align: left; } nå satt jeg bare noen ting inn i de plassene for å demonstrere hvordan det kan fungere. Jeg pleier å gjøre det ihvertfall.... Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvis du skal skrive oppå bildet, hvis du bruker tables så kan du sette bildet ditt som bg i tablen din også skrive teksten din inni tablen. F.eks sånn her: <td background="bildet.gif" height="xx" width="xx">Teksten din kommer her..</td> Hvis det var det du mente Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Oppmode folk til å bruke tabeller ja.. Hmm.. Ikke bra, ikke bra. Prøv å del den opp selv. Selvlært er vellært Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvis du skal skrive oppå bildet, hvis du bruker tables så kan du sette bildet ditt som bg i tablen din også skrive teksten din inni tablen.F.eks sånn her: <td background="bildet.gif" height="xx" width="xx">Teksten din kommer her..</td> Hvis det var det du mente Trådstarter: Ikkje bruk dette over her, det er kun vas. http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html kan nok sikkert bli til hjelp, i lag med htmldog.com Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Oppmode folk til å bruke tabeller ja..Hmm.. Ikke bra, ikke bra. Prøv å del den opp selv. Selvlært er vellært Trodde bare han hadde tenkt til å bruke tables jeg, vet ikke hvorfor Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Vet egentlig ikke noe om html og css. Har bare brukt noen enkle koder før, er ikke tables fyfy da? hvertfall det jeg har hørt. Må inrømme at jeg ikke forsto så mye av det dere skrev over her, men skal lese litt på linkene jeg fikk no. Mvh. Øyvind Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) *OPPDATERING* index.html standard.css Nå har storebror forsøkt og hjelpe meg med det han kunne, men det var ikke godt nok. Som dere ser er det noe som er gale med plassering av teksten i #content, denne blir forskjøvet på undersiden av resten av innholdet, mens min plan var å ha den inni. Er det noen som ser hva som skal til her? Kommentarer på designet hadde også vært fint og fått! Mvh. Øyvind Endret 15. desember 2004 av AMD-GNom Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Er det ingen som kan hjelpe? Ser nå også at det er visse problemer med IE også, funker fint i Mozilla. Opera er siden ikke testet i. Forstår egentlig ikke hva som er feil med kodene mine. Mvh. Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå