Gå til innhold

sette opp stuepc - skjermkort?

Anbefalte innlegg

Om dette blir feil kategori, så beklager jeg.

Jeg er ikke langt unna å få satt opp en stuepc som jeg skal koble til TV og Z-680.

Det jeg lurer på er om et GF2MX kort holder til å vise ting på TVen? Jeg tenker på om jeg får utynttet hele TV bildet, eller om det blir noen sorte deler på skjermen når jeg bruker S-Video utgangen, og vil 800x600 (er vel det GF2MX har på TV-Out?) være nok? Om det ikke er bra nok, så trenger jeg nytt skjermkort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått satt opp PCen, men skjermkortet viser for lite på skjermen! (Er bare et sort område 5 cm innover på skjermen). Med andre ord, jeg trenger nytt skjermkort!

Hva anbefales? Skal hovedsaklig brukes til filmvisning, så hele bildet må vises på TVen. Vil nok også bli brukt til CS 1.6 og NFS: Underground og WarCraft III, så litt bør det takle.

Selv tenker jeg GeForce 5500?

Resten av PCen:

1.3 Ghz T-Bird

640MB SD-RAM

160GB Maxtor disk

Liten strømforsyning (kan ikke være mer enn 300W tør jeg påstå)

Lenke til kommentar

Sapphire Radeon 7000

Siden TV kun egner seg for visning av film fra PC holder dette kortet mer enn godt nok. Bildekvaliteten er like bra som på de nyere og dyrere kortene.

Hvis du kun har TV tilkoblet PC'en via S-Video så får du fullskjermsbilde automatisk fra boot uten å måtte stille inn noe som helst :-), og hvis du har både PC skjerm og TV så får du best resultat med å vise film på TV'en via "overlay" (Theater Mode).

Generelt så er ATI kortene best på TV-ut kvalitet, og er "plug'n Play" hvis du kun har TV tilkoblet. Skal du spille så velg et bedre ATI kort, eller sjekk med andre forumbrukere hvilke GF kort som gir bra TV-ut bilde.

Lenke til kommentar

Skal bruke så lite som mulig, og så foretrekker jeg lydløshet.

CS "krever" vel nesten et GeForce kort for minst mulig trøbbel, NFS: Underground går fint på et GF2, og WarCraft går på det meste.

Om jeg setter en absolutt max grense på 1000,- kroner for skjermkort som skal takle desse spillene, har god TV-Out og er stille, hvilket velger jeg?

Hva med AIW kort?

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Joda Øivind, men jeg er ute etter et billig kort, siden jeg ikke skal bruke kortet til spill. Derfor leter jeg i hovedsak på bruktmarkedet. Men prisen er ikke ille nei.

Prisguide?

Lenke til kommentar

Ja.. :)

Frakten kom på hele 107 kr, så jeg fikk mail nå fra selgeren der han spurte om jeg kunne betale frakten. Jeg var villig å betale frakten i utgangspunktet, men siden avtalen var at han skulle betale, foreslo jeg at jeg kunne betale halvparten.

Sorry -NeoRag-, dette ble OT.

Lenke til kommentar

Jeg nedprioriterer spille mulighetene på PCen. Om Radeon klarer å vise bilde på TVen uten å koble til en PC-skjerm, så er det det jeg trenger, for jeg vil heller kjøre 2 skjermer på PCen jeg bruker nå, enn å ha en stående i stua som nesten ikke blir brukt. Om det trengs kan jeg vel alltids sette opp en 15" der, om besøkende vil bruke den på internett e.l.

Før jeg bestiller, er det noe å si på dette kortet? MSI Radeon RX9250SE-T128 TV-Out

Er MSI kort, noe jeg egentlig ikke er så glad i, men det går vel fint. :ermm:

Kan legge til et bilde av hvordan bildet ser ut på et GF2 nå også.

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...