Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 ser ikke ut som at strøm ledningen til den nye kjøleren passer til strømm utgangen på kortet? noen som kan hjelpe meg? eller må jeg bare returnere den til microplex? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hmmm??? Hva slags kontakt er det på kortet ditt? Det skal da sitte en "standard" 2-pins kontakt.. som du plugger ledningen fra VGA-silencer'n i? Sitter her og sjekker mitt 9700-kort.. med samme kjøler..Helt kurant.. Men..siden du spør såpass mye.. Burde du ikke latt være å kjøpe den kjøler'n kanskje? Spøk til side.. Det finnes overganger fra 2-pins til standard drevkontakt.. Du må ikke koble til strømledningen fra kjøler til kontakt på skjermkortet, men det er jo kjekt å bruke kontakten.. dersom den er der.. og passer selvsagt.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 ser ikke ut som at strøm ledningen til den nye kjøleren passer til strømm utgangen på kortet? noen som kan hjelpe meg? eller må jeg bare returnere den til microplex? Er det et Sapphire kort du har? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 har et connected 3d kort Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Du må ikke koble til strømledningen fra kjøler til kontakt på skjermkortet, men det er jo kjekt å bruke kontakten.. dersom den er der.. og passer selvsagt.. det er en 2pins kontakt på kortet, men den passer ikke til to pins inngangen til kjøleren. utgangen på kortet er litt "større" så strømm kontakta til kjøleren passer akkurat ikke på "pins'ene" i utgangen. strøm kontakta til den standar kjøleren som fulgte med er større enn den som er på artic cooleren. hva mente du med det som jeg har i quoten? er det no annen strømm utgang jeg kan bruke i steden;? Endret 20. oktober 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) ser ikke ut som at strøm ledningen til den nye kjøleren passer til strømm utgangen på kortet? noen som kan hjelpe meg? eller må jeg bare returnere den til microplex? Er det et Sapphire kort du har? Men det har da helt standard kontakt? Som VGA-silencer'n sin strømledning skal passe helt fint til? (Har ett Sapphire kort selv..riktignok 9600 Pro, men det ser helt likt ut iflg. websidene til Sapphire). Edit: Var litt sein der.. Connect3d kjenner jeg ikke til.. Headcleaver: Dersom du er litt "rå" så bruker du inngangen fra originalkjøler (kappe ledninger) og spleiser med leding/inngang fra VGA-silencer (kappe ledninger der og). Bør funke fint.. men "goodbye" garanti.. i tilfelle problemer seinere.. Dette kan du jo også forsåvidt gjøre (spleise ledninger) til en ledig dervkontakt (rød-til-rød..svart-til-svart).. Mente jeg hadde sett ett sted at det fantes adaptere for 2-pins skjermkontakt til 4-pins drevkontakt.. men nå finner jeg det ikke. Endret 20. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 ja det er rart. får vel prøve en gang til, men jeg er sikker på at den var for liten/mellom rommet mellom pinsene til strømmutgangen var litt for stor Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 jeg har 2 pins, men den passer ikke alike vel. hadde ikke digital cameraet vært litt fucka skulle jeg lagt ut bilde Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Tror jeg fikk det til!!! dyttet pinsene litt nærmere hverandre med en lethermans tool! nå er det bare å settesammen resten som er igjen Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 har kobla det sammen, men vifta starter ikke. ser ikke ut til å få noe strøm Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hadde vært fint om du sluttet å bumpe tråden så ekstremt mye. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 hehe, skal prøve Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 har kobla det sammen, men vifta starter ikke. ser ikke ut til å få noe strøm Trur ikke det var noe lurt det du prøvde på.. Skal du først "herpe" bør du heller gå for "Kapp-ledning-skjøte-trikset" som jeg foreslo.. Har du greid å sette kontakten feil vei? (+ og -). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 den satt riktig i og den er ikke hærpa. har satt på den vanlige kjøleren nå og den virker som vanlig så ingen ting er ødlagt. bøyde bare ståll stengene i strømm utgangen litt nærmere sammen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Har sjekka litt på Google.. Kan foreløpig ikke finne noe om problemet ditt.. Har sett noen bilder fra reviews som tyder på at 2-pins kontakten på Connect3D-kort er noe større som du sier. Da må du nok "modde" slik at du henter strøm fra en drevkontakt..Hmmm.. tydeligvis er det noen produsenter av kort som helst ikke vil ha noe uoriginalt montert.. Så rart.... Edit: Dersom vifta ikke gikk da du prøvde "trikset" ditt, men går med originalkjøler.. da har du nok ikke klart å få inngangen fra "silencer'n" riktig på pinnene (enten ikke kontakt eller feil mht. + og -) Endret 20. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) den satt riktig i og den er ikke hærpa. har satt på den vanlige kjøleren nå og den virker som vanlig så ingen ting er ødlagt. bøyde bare ståll stengene i strømm utgangen litt nærmere sammen Gjør som TL1000 sier:Bruk ledningen fra orginalkjøleren og sett den på den nye kjøleren,så er problemet ditt løst.Garantien på skjermkortet har du jo mistet uansett siden du har montert VGA-kjøleren. Endret 21. oktober 2004 av Morten K Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hadde et GeCube Radeon 9600xt kort for noen måneder siden. Det klokka veldig bra egentlig. Fikk klokka det tili 560/800....Hadde extreme edition der minnet var klokka til 700. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Bruk ledningen fra orginalkjøleren og sett den på den nye kjøleren,så er problemet ditt løst.Garantien på skjermkortet har du jo mistet uansett siden du har montert VGA-kjøleren. veit ikke om jeg tar sjansen på å bytte kontakt fra orginal til artic cooleren, for da kan det jo hende at ingen av dem virker. hvis det er sånn at alle connected 3d kort har strømmutgang så det ikke går ann å kjøpe ny kjøler til dem, er det siste gang jeg skal ha connected 3d!!!(selv om de klokker bra ) finnes det noen kontakter fra psu'en jeg kan bruke da? koble rett inn i kjøler kontakten? snakka med en kamerat og han sa det kunne hende dette gikk! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bruk ledningen fra orginalkjøleren og sett den på den nye kjøleren,så er problemet ditt løst.Garantien på skjermkortet har du jo mistet uansett siden du har montert VGA-kjøleren. veit ikke om jeg tar sjansen på å bytte kontakt fra orginal til artic cooleren, for da kan det jo hende at ingen av dem virker. hvis det er sånn at alle connected 3d kort har strømmutgang så det ikke går ann å kjøpe ny kjøler til dem, er det siste gang jeg skal ha connected 3d!!!(selv om de klokker bra ) finnes det noen kontakter fra psu'en jeg kan bruke da? koble rett inn i kjøler kontakten? snakka med en kamerat og han sa det kunne hende dette gikk! Kan vel alltids kutte av kontakten på Arctic Cooling-kontakten, og koble de løse ledningene i en molex? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg mener jeg har forklart det ovenstånde (og mer til) nok nå? Eller må Thomas komme og advare om "bumping" igjen? Altså..enda en gang... Du skal spleise en rød ledning fra VGA-silencer med en rød ledning fra f.eks. en ledig drevkontakt.. og ditto med en sort... Dersom du ikke bryr deg om originalkjøler (vifte) så kapper du ledningen..setter i kontakt (original).. kapper VGA-silencer inngang og spleiser rød<->rød og svart<->svart.. Eller benytt angrefrist for kjøler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå