kasol Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 4 gig minne........2,5 gig av de som en ramdisk....spill uten loading er det teknisk mulig ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja ... hvis du er interessert i å installere spillene til ramdrive etter hver boot av pcen. Forutsatt at spillenes installer/setup lar deg installere på ramdrive (tror ikke mange tillater det..) Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Det hadde no vært jævlig digg! :-) Super fast loading. Edit: Enda en ide dukker opp. Hva med å sette Virtual Mem til ramdisk only. Da vil spill som evt har hardkodet bruk av noe virtual mem bruke fysisk mem også. 2Gb ekstra RAM som ikke er bortkastet med faktisk en performance boost :-) Endret 18. oktober 2004 av wolf5 Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja ... hvis du er interessert i å installere spillene til ramdrive etter hver boot av pcen. Forutsatt at spillenes installer/setup lar deg installere på ramdrive (tror ikke mange tillater det..) Skal gå greit uten og instalere på nytt hver gang. Ramdisken lagrer en backup av det som ligger på ram`en på disk også slik at du ikke mister det ved boot. Lenke til kommentar
sfg Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei! Jeg kjøpte en PC med den TwinMOS-RAMen, og vil fraråde den på det sterkeste! Jeg nøyde meg med 1GB da, men ellers var det identisk RAM med den som du nevner. Min PC har en AMD 64 3200+ (Socket 754) på et Gigabyte K8NS Pro hovedkort (nForce 3 250). Pcen ble levert med TwinMOS-RAM, og den var helt håpløs i spill og sånt med ekstremt hyppige låsninger og alle mulige slags problemer. Jeg måtte til slutt ta kontakt med Netshop som hadde solgt meg PCen, og si at jeg hadde prøvd det meste, men fikk ikke PCen til å bli noe i nærheten av stabil. Fikk da bytta TwinMOS RAMen i RAM fra PQI, og den fungerer utmerket. Mitt råd er derfor: Unngå TwinMOS-RAM til AMD 64-systemer. Det er en betydelig fare for å bli plaget med det. Og da mener jeg VELDIG plaget! Så til den "glimrende" ideen med å bruke ramdisk, som noen her nevnte.. Har dere tenkt på at dataene MÅ leses fra harddisk og inn i RAM før eller siden uansett??? Når du starter et spill, leses det inn i minnet og kjører jo stort sett derfra uten mere innblanding fra harddisken, forutsatt at du har RAM nok. Om du går ut av spillet, ligger det fortsatt i RAM, inntil lagringsplassen trengs til noe annet. Om du da har 2,5 GB ramdisk, så kan jeg ikke fatte at det ville gjort noen forskjell. De dataene må jo uansett stamme fra harddisken, og det tar tid å kopiere 2,5 GB fra en harddisk uansett. Når det gjelder å kjøpe 4Gb RAM, så faller jo RAM-prisene hele tiden, så det vil lønne seg å kjøpe 1Gb i dag, og så heller kjøpe 1 GB til om et år hvis du føler du trenger det. Stig Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 3 stikkord: Postal 2 - Lange loading tider fra disk Larry Magna Cum - Ofte loading fra disk. EverQuest + EverQuest2 For slike spill hvor du foretar mange "zoninger" som krever lesing av nye data fra disk hele tiden når man skifter område/zone så vil dette hjelpe godt på. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 ram prisene går opp og ned som en karusell.. kan umulig påstå at ramprisene går ned.... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) ram prisene går opp og ned som en karusell.. kan umulig påstå at ramprisene går ned.... Karuseller går rundt og rundt, jojoer går opp og ned Endret 18. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 :!: lurer på hva jeg tenkte når jeg skreiv at karuseller går opp og ned... kanskje hvis man droppern ned på en trampoline? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå