Bear^ Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har leita etter overganger for PSX kontrollere og N64 kontrollere. Fant ikke noe kombi, så valget falt på en PSX kontroll overgang, USB, fra play.com Denne: http://play.com/play247.asp?page=title&r=PC&title=114167 Det jeg lurer på, den koster ca 72 NOK, ca 6 £. Må jeg betale noe ekstra for å få den over grensa eller? Beklager om det er et dumt spm, men er første gang jeg skal bestille fra sider utenom våre norske nett butikker. Har også titta på hjemmesidene til tollvesnet, men de ga ikke mye informasjon siden jeg ikke vet hva jeg ser etter. PS: Om dere vet om andre adapter som er bedre tar jeg gjerne imot forslag Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Nei. Det blir under 200 kr, og da er du på trygg grunn . Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Tidenes raskeste svar, takker. Men, hva blir det da å betale når varen kommer over 200 spenn? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Moms. Og fortollingsgebyr eller hva man kaller det. Posten skal ha penger for å fortolle varen. Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Adaptern fra play.com er ikke av de beste dessverre, men Clas Ohlson har en som er ganske bra. Lik-Sang har en adapter som virker til både n64 og psx Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Hm, har sett de ja, men er litt i tvil om de er til å stole på, må jo bruke visa korte mitt så, hm, takker så meget for tipse, tror kanskje jeg går for det Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Moms. Og fortollingsgebyr eller hva man kaller det. Posten skal ha penger for å fortolle varen. Posten skal ikke ha noenting, og det blir ingen moms såfremt varens pris ikke overstiger 200NOK Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Adaptern fra play.com er ikke av de beste dessverre, men Clas Ohlson har en som er ganske bra.Lik-Sang har en adapter som virker til både n64 og psx Med frakt kom den på over 30 euro, dvs 246 NOK, noe som resulterer i at jeg må betal noe på tollen. Hva må jeg da betale for tolling av varen? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Adaptern fra play.com er ikke av de beste dessverre, men Clas Ohlson har en som er ganske bra.Lik-Sang har en adapter som virker til både n64 og psx Med frakt kom den på over 30 euro, dvs 246 NOK, noe som resulterer i at jeg må betal noe på tollen. Hva må jeg da betale for tolling av varen? 160.- i postens gebyr + moms av hele varens beløp. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Adaptern fra play.com er ikke av de beste dessverre, men Clas Ohlson har en som er ganske bra.Lik-Sang har en adapter som virker til både n64 og psx Med frakt kom den på over 30 euro, dvs 246 NOK, noe som resulterer i at jeg må betal noe på tollen. Hva må jeg da betale for tolling av varen? 160.- i postens gebyr + moms av hele varens beløp. 160,- i postens gebyr? Jeg betalte bare 60 i januar...(+moms da) uansett...så sant varens verdi er under 200,- så er det ikke noe problem...prisen på frakt har ikke noe å si...(så sant senderen presiserer varens verdi på pakken)! vh krister edit: rot Endret 17. oktober 2004 av krister461 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Om jeg ikke tar feil er "shiping cost" direkte oversatt til frakts kostnader, og de var satt til 21 euro på den siden, dvs den kom, med frakt, på ca 250, det er over 200 spenn, dvs at jeg må da betale den dritten fra tollvesnet siden varn koster over 200 kr. Dritt Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Om jeg ikke tar feil er "shiping cost" direkte oversatt til frakts kostnader, og de var satt til 21 euro på den siden, dvs den kom, med frakt, på ca 250, det er over 200 spenn, dvs at jeg må da betale den dritten fra tollvesnet siden varn koster over 200 kr. Dritt Nei, om det kom på 250 spenn så betyr det at varens verdi = 250-170(frakt) = 80,- Og det er varens verdig tollvesenet bryr seg om, ikke total prisen inkludert frakt! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 160,- i postens gebyr? Jeg betalte bare 60 i januar...(+moms da) 60.- Jeg betale 80.- sist gang men det var en som nylig sa på forumet at det var 160.- Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Så det er varens pris som gjelder, ikke total pris dvs med frakt? Den fra Lik-sang koster 18,95 EURO, dvs 148 kr. Så kommer da frakt på 21 euro i tilegg, 172 NOK. Det kaller jeg ikke bare for dyrt, men DJEVELSK dyrt. Selve frakten er dyrere enn selve varen. Joinks Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Så det er varens pris som gjelder, ikke total pris dvs med frakt? Jeg mener det ja! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Så det er varens pris som gjelder, ikke total pris dvs med frakt? Jeg mener det ja! Det er KUN varens pris det går på, dette er 100% sikkert Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det er KUN varens pris ja. MEN hvis varen koster over 200 kr, må du betale moms på varen+frakten. Ja, jeg er helt sikker. Jeg har forresten den fra Lik-sang, og den fungerer flott. Men jeg kjøpte den her: http://www.jandaman.com/games.mvc?p=n64psx...ategory_code=PC Billig og god dingseboms dette her! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Det er KUN varens pris ja.MEN hvis varen koster over 200 kr, må du betale moms på varen+frakten. Ja, jeg er helt sikker. Jeg har forresten den fra Lik-sang, og den fungerer flott. Men jeg kjøpte den her: http://www.jandaman.com/games.mvc?p=n64psx...ategory_code=PC Billig og god dingseboms dette her! Takker så meget for tipse, men et sjokk møtte meg da jeg gikk inn på den sida. SOLD OUT Sorry, we are currently sold out of 'N64/PSX USB Adapter'. Please check back later or add your email to the waitlist. What to do, what to do!! Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kjøp den på plau du... Koster jo ingenting... Du slipper jo frakt fra play, så den er grei, og den er under 200kr.... Har kjøpt der fra mange ganger, og d funker fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå