Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er møkk lei av tele2

Anbefalte innlegg

Jeg har sotte en hel dag med og prøve å åpne porter i routeren, men neida jeg klarer det ikke. jeg tok min tid og ringte te tele2 men de viste ikke hva jeg snakket om engang :S men men jeg spurte mange folk alle hadde sine idere men ingen slo til

Jeg har Tele2

Speedtoch 510i og en D-Link(DES1005D switch

jeg må åpne porter forde torent går i max 10 kb... noen som har idere til hva probleme kan være???

Ps: Når jeg prøver og tElneter så kommer det:

kan ikke komble til vert på port 23??

noen som vet hva jeg må gjøre?

Mvh Slaz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har satt opp Speedtouch-modemene som router. Vet ikke om Tele2 har gjort det samme. (Mitt er satt som bridge, men det er et gammelt modem.)

Du burde sjekke i opsettet til modemet hva det er satt til. Skulle tro det ville blitt kluss om det var satt opp som router og du i tillegg kjører ekstern router.

Men om hastigheten på linja di forandrer seg så tyder det meste på at det er enten Tele2 eller Telenor sin feil. (Er jo Telenor sine linjer de bruker).

Lenke til kommentar
Tele2 sin kunde service burde jo kunne hjelpe han med problemet, de skal kunne alt om det de selger.

Jeg fikk god hjelp av Tele2 når det gjaldt modemet fra Ericsson hvertfall. Men nå endte jeg opp med å skru av routeren og bruke det som rent modem istedet for å fikle med det tullete grensesnittet til Ericsson :cool:

Lenke til kommentar
Mobil om du sitter med en gulerot i ræva? siden du ikke klarer å lese?

Betaler for 704/128 men får om kvelden 108/128

Er det meg eller deg som har skrivet KB ??? forskjell på kb og kbps! Så har ikke no gullerot i ræva nei bare litt mere kunskap enn deg :p

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar

Hmmmmmmmmz jeg ringte tele2 igjen og fik en hygeligt svar

han sa at alle portene va åpne det va bare noen tilfeldige som var låst paga et eller anna piss

men hvis bittorent porten er åpnen hvorfor går det bare i 10 Kb dah`?

`

noen som vet?

Mvh Slaz

Lenke til kommentar

vell.. bittorrent nedlastingshastigheten avhenger mye av hvor mye du pøser ut i tillegg. Tror kanskje det er problemet. Prøv å last ned et iso image fra slackware.org eller noe, eller ta testen på itavisen.no.

Hvis du har programmer som spiser mye av uthastigheten din, vil dette også påvirke nedlastingshastigheten. Du kan sjekke dette med å legge inn netlimiter (mange måter å sjekke dette på, men denne er forholdsvis enkel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...