Gå til innhold

Ny side; Blog - Hjelp til Fargevalg

Anbefalte innlegg

Hei, har blitt litt inspirert av diverse folk på forumet her, og fikk plutselig en ide til en blog. Er temmelig ny når det gjelder css, men jeg har hvertfall fått til litt. Har ikke testa om den validerer noe enda. Typografi har jeg ikke hatt tid til å se på enda, men det kommer.

Håper på masse konstruktiv kritikk! :thumbup:

blog

edit: emne

Endret av phanti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første som slo meg: Uff, for noen farger.

Andre som slo meg: Uff, dette var kjedelig.

For å summere: Jeg likte ikke sida di. Den er for kjedelig, og nå kommer sikkert noen å roper "det er jo innhold som teller", men, skulle vi ikke se på designet her da. Dette blir bare en ørken med noen linjer i en annen nyanse..

Lenke til kommentar

Jeg synes aldeles ikke dette var kjedelig; enkelt var det, men ikke kjedelig!

Angående fargene så synes jeg heller ikke disse var så fryktelige som noen antyder, men jeg ville nok "justert" de litt om jeg var deg. Bakgrunnsfargen synes jeg blir litt for sterk og fargene som blir brukt til grafikken synes jeg ble litt for svak. Med andre ord så mangler siden kontraster.

Menyen er i og for seg fin, men har du tenkt på hva som skjer hvis man øker skriftstørrelsen eller hvis du av en eller annen grunn har lyst å legge til enda en link?!

Ellers syne jeg det er litt merkelig at siden heter "blogger"; 1, blogger.com og 2, hva med å finne opp noe litt mer unikt?

Lenke til kommentar

Takk for kritikk, ikke alt var like konstruktivt men..

Ellers syne jeg det er litt merkelig at siden heter "blogger"; 1, blogger.com og 2, hva med å finne opp noe litt mer unikt?

En småting jeg fortsatt tenker på. Mulig jeg brukte blogger fordi jeg hadde hadde lest det noen steder. Ikke helt bevisst kopiert fra blogger.com :blush:

Meget fæle farge for meg, med et helt mørkt rom unntatt dataskjermen som lyser... Jeg famlet i blinde frem til lukkeknapppen.

Jammen uff da..

Men jeg ser det selv. Har ikke hatt mulighet til å se sida på så mange forskjellige skjermer enda, og broren min sin skjerm så var det ikke akkurat behagelig. Skal eksperimentere litt videre :thumbup: Gjerne komme med tips.

Kanskje en annen farge inne i boksen. Ikke den samme som bodybakgrunnen. Borden blir litt hard. Kanskje du kan bruke samme fyllfarge som du har i headeren.

Jepp, det jeg tenkte var å finne et litt fint pattern å ha som bg i body. Trenger vel også finne en annen farge inne i boksen som står i stil til header og bg.

For å summere: Jeg likte ikke sida di. Den er for kjedelig, og nå kommer sikkert noen å roper "det er jo innhold som teller", men, skulle vi ikke se på designet her da. Dette blir bare en ørken med noen linjer i en annen nyanse..

Helt greit. Synd den falt så dårlig i smak. Kanskje det hjelper når jeg får litt bedre farger.

Kjedelig?

Websider til kritikk

Hadde vært fint om du kom med noe mer utfyllende, selv om det ofte kan være vanskelig.. :cry:

Ellers skal jeg se om jeg får tid til å prøve meg litt mer fram med det som er blitt ramset opp her, så får vi se om den ikke kan bli litt bedre :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...