P.E.R.J Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hvor finner jeg et bra bildebehandlingsprogram til linux? Funker PSP? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Prøv gimp, det er et photoshop-lignende program til linux. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 PSP er ikke laget til Linux, og derfor så fungerer det ikke nativt. Det kan dog løses med å installere Wine og kjøre det gjennom det (har aldri prøvd, men hørt at det er mulig). Ellers så vil jeg også anbefale gimp. Lenke til kommentar
P.E.R.J Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Ok! Takk! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei!Hvis du bruker linux,(det virker sånn) vet du om no bra bildebehandlingsprogram til linux? PSP virker vel ikke? Jeg bruker Linux ja - og jeg bruker Gimp 2 til billedbehandling. Det funker helt superflott. Jeg var vant med PhotoShop fra før - men etter jeg hadde brukt Gimp bittelitt så forsto jeg at det ikke var noe jeg savnet ifra PS. Programmet er kjempeherlig ;D http://www.gimp.org <- URL... - Men det er lettere å installere gimp med pakkesystemet til distroen du kjører. Jeg kjører Arch Linux, da skriver jeg bare "pacman -S gimp" så blir det lagt inn, - hvilket pakkesystem distroen bruker avhenger. - Men de er veldig hendige For å være ærlig så bruker jeg windows,men jeg må si at linux frister...Takk for hjelpa! Flott den. - Du kan prøve Gimp i Windows også, - den er ikke like rask/herlig i Windows (er tross alt skrevet for Linux) - men det er noe av det samme. Ser litt mer digg ut i Linux - samt den er bunn solid og stabil. Jeg har aldri prøvd Gimp i Windows, - men min erfaring er at gode stabile Linuxprogrammer kan henge et par ganger i uka med Windows (snakker av erfaring med Inkscape, et tegneprogram - må bruke Windows på skolen vet du...) Hvilke filformat bruker du på dokumenter som du må flytte mellom Linux og windows? Hm. JPEG, PNG, PDF, PSD og SVG. -- Gimp sine filer kalles XCF, men kan eksportere til en god del filer. tenkte det ville være lurt å ha dette i tråden, slik at folk som lurer på det samme kan søke osv Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Gimp er fin den. Importerer photoshopfiler gjør den også. Meget hendig når photoshoppen min plutselig nektet å starte pga. at den mente at noe var galt med listensen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå