Gå til innhold

Problem med å inkludere nyhetsscript

Anbefalte innlegg

Jeg bruker cutenews for å vise nyheter på sida mi, og det har funka fint på alle sidene jeg har brukt det på før denne.

Problemet tror jeg ligger i at jeg nå for første gang bruker php-include for å inkludere tekst.

Det arter seg sånn at når jeg trykker på "read more" på et nyhetselement så får jeg 404...

Kan ikke så mye php, så jeg har ingen idè om hva jeg skal gjøre med det...

http://home.no.net/wiz01/index.php?s=index EDIT: Oy! Ser at det er her jeg har tulla til alt sammen ja... det var ikke meningen å ha index.php der :p

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke hva du mener...

<?php 
error_reporting(0);
$filnavn = $_GET['s'];
$filendelse = '.php';

if(is_file('wizweb' . $filnavn . $filendelse))
{

include('wizweb' . $filnavn . $filendelse);

}
else
{

include("wizweb404.php");
}

Er det her du mener jeg skal endre verdien av $_GET til index.php?s=index ?

Lenke til kommentar

Jeg er nok utrolig treig i oppfattelsen, men jeg skjønner altså fortsatt ikke hva dere mener...

Problemet er at den ikke finner den fila som linkes til på "read more".

Jeg ser ikke hva det har å gjøre med at det er en filendelse for mye, men det er som sagt sikkert jeg som er treig i oppfattelsen :)

Lenke til kommentar

altså, include() inkluderer en fil. Og dine filere heter "wizwebNOEHER.php" sant?

Og når include skal inkludere include('wizweb' . $filnavn . $filendelse); så blir det som om $filnavn = index.php og $filendelse = .php når du setter ?s=index.php. Da prøver scriptet å inkludere wizwebindex.php.php. skjønner?

Lenke til kommentar
altså, include() inkluderer en fil. Og dine filere heter "wizwebNOEHER.php" sant?

Og når include skal inkludere include('wizweb' . $filnavn . $filendelse); så blir det som om $filnavn = index.php og $filendelse = .php når du setter ?s=index.php. Da prøver scriptet å inkludere wizwebindex.php.php. skjønner?

Ja, jeg skjønner det, men jeg har da ikke prøvd å inkludere index.php?

EDIT: Så hele greia nå.. og redigerte første post.

Men jeg lurer altså fortsatt på det jeg mente å spørre om opprinnelig :p

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...