Wizendraw Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Jeg bruker cutenews for å vise nyheter på sida mi, og det har funka fint på alle sidene jeg har brukt det på før denne. Problemet tror jeg ligger i at jeg nå for første gang bruker php-include for å inkludere tekst. Det arter seg sånn at når jeg trykker på "read more" på et nyhetselement så får jeg 404... Kan ikke så mye php, så jeg har ingen idè om hva jeg skal gjøre med det... http://home.no.net/wiz01/index.php?s=index EDIT: Oy! Ser at det er her jeg har tulla til alt sammen ja... det var ikke meningen å ha index.php der Endret 17. oktober 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Det er fordi du skriver .php i variabel $S prøv med index.php?s=index så funker det Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Skjønner egentlig ikke hva du mener... <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['s']; $filendelse = '.php'; if(is_file('wizweb' . $filnavn . $filendelse)) { include('wizweb' . $filnavn . $filendelse); } else { include("wizweb404.php"); } Er det her du mener jeg skal endre verdien av $_GET til index.php?s=index ? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja, ellers ville $_GET['s'] bli satt til index.php og fila index.php.php bli inkludert Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 For mulig å gjøre det litt klarere: Du skal ikke endre noe i scriptet, men endre det du måtte ha av linker til å ikke ta med filendelsen. Da kalles forsiden med URLen index.php?s=index, istedenfor index.php?s=index.php. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg er nok utrolig treig i oppfattelsen, men jeg skjønner altså fortsatt ikke hva dere mener... Problemet er at den ikke finner den fila som linkes til på "read more". Jeg ser ikke hva det har å gjøre med at det er en filendelse for mye, men det er som sagt sikkert jeg som er treig i oppfattelsen Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 altså, include() inkluderer en fil. Og dine filere heter "wizwebNOEHER.php" sant? Og når include skal inkludere include('wizweb' . $filnavn . $filendelse); så blir det som om $filnavn = index.php og $filendelse = .php når du setter ?s=index.php. Da prøver scriptet å inkludere wizwebindex.php.php. skjønner? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) altså, include() inkluderer en fil. Og dine filere heter "wizwebNOEHER.php" sant?Og når include skal inkludere include('wizweb' . $filnavn . $filendelse); så blir det som om $filnavn = index.php og $filendelse = .php når du setter ?s=index.php. Da prøver scriptet å inkludere wizwebindex.php.php. skjønner? Ja, jeg skjønner det, men jeg har da ikke prøvd å inkludere index.php? EDIT: Så hele greia nå.. og redigerte første post. Men jeg lurer altså fortsatt på det jeg mente å spørre om opprinnelig Endret 17. oktober 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå