Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

IEX ser ikke bildene rett

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver å lager en side, Sjopuf.tk, men bildene der vises ikke rett i IEX! Der blir de nemlig ikke transparente. Og hva kan jeg bruke boksen nede til venstre til?:p Er det noen måte jeg kan skrive en melding der, trykke submit eller noe og så kommer den opp et sted på sida? Alt sammen må være gjort bare med HTML(damn you aloofhosting),

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transparent bilder i IE er og blir håpløst for øyeblikket. Du kan bruke noe som heter for alphaimageloader i CSS'en, men denne egner seg best på 1x1 pixel transparent bilde fordi selv denne filter saken bugger i IE :whistle:

Det beste er å finne på noe annet enn sånne transparent bilder. Du kan jo alltid lagre det som PNG-8 (oppfører seg veldig likt GIF), eneste minus er at transparency blir like dårlig som GIF, med sånn diffuse pattern/noise metode.

Lenke til kommentar
Ang. den boksen så ville jeg egentlig vurdert å redesigne hele sida. Den var så uoversiktlig at det ikke var noe å bygge videre på.

Noen tips?

Først og fremst ville jeg laget siden i bokser, ettersom sider som er laget uten det ser veldig uoversiktlige ut. (Altså sette alt i bokser, ikke bare den menyen din.)

Videre ville jeg kuttet ut å ha et bilde som bakgrunn, det gir også siden et veldig uoversiktlig preg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...