Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Har vel ingenting å si om det er Prescott , de leveres jo med kjølere som klarer å fjerne varmen akkurat som FX seien til amd , de er jo ikke direkte kalde de heller , så dette med varmen ser jeg på som kun et argument som er blåst veldig opp av folk som stort sett aldri har prøvd den . Varme teller hvis du vil klokke... Det er jo rett at de leveres med kjøler som klarer å fjerne varmen, men feks. "super-computeren" som ble bygd her på HW måtte jo få ny vifte pga. varmeproblemer... No offence Ja ,men det var jo en FX om det er Dahles du tenker på . jeg må nok si de ydmyke ordene: - Jeg har 0 peiling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Jeg prøver liksom bare å finne utav hvorfor AMD er bedre i spill... Også kom vi dels innpå at Proscott var varme også... ... Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 775 er kun prescott. Huff... kan du gi meg noe som kan bekrefte din påstand? mvh. Andreas Kan DU vise MEG noe som bekrefter det motsatte? Har du sett en webshop som selger Northwood på LGA775? Det har ikke jeg ihvertfall. Finner du en så skal jeg bøye meg i støvet. Ikke før. Jeg kan ikke finne noe som bekrefter det motsatte, grunnen er ganske simpelt at jeg aldri har sett en 775-serie prosessor med "codename: proscott" på 478 serie prosessorene står det over alt, enten Northwood eller proscott (vet at northwood er på vei ut (gidder ikke å nevne celeron)), men på 775 så står det ikke noe "codename" noe sted... bare 5xx pentium 4 2.8 - 3.6... Vet ikke hva "kodenavn'et" til 775 serien er jeg, men tviler på at de kalles proscotte ettersom jeg ikke klarer å finne dette noe steder, ei heller på Intel sin side... Der står det proscott over alt , men ikke i sammenheng med 775 serien! Kjønner ikke hvordan jeg skal klare å "motbevise" det... Nesten du som må bekrefte en påstand før jeg sakl "tro" på det... Jeg driter liksom oppi om du får bekreftet at det ikke er proscott... Les! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Prescott produserer ikke så mye varme som de fleste tyder til. Vet om en som klokket en Prescott cpu fra 3.2 ghz til 3.9 ghz og ligger på 34C Idle @ Boxed kjøler(er vel ikke så mye i forhold til andre som har klokket langt lengre med annen kjøling! Men med boxed og 34C ved idle)Vil vel ikke uttale meg om at Northwood har mindre varmeutvikling når jeg aldri har hatt en, men stoler på informasjonen jeg leser på internett. Men syntes det er dumt når folk som aldri har hatt en Intel cpu kommer og sier 'AMD64 prossesorer er så mye bedre enn intel for de har 64-bits teknologi og ditten og datten' Og det at AMD yter bedre i spill; Det er snakk om så marginale forskjeller at det ikke en gang er merkbart, men derimot det er målbart. jeg må nesten si meg enig med deg... Jeg sakl ikke slenge drit om AMD (aldri gjort det heller - utnom litt whining om varmeutvikling... sry hvis jeg har "såret" noens følelser her... Jeg har aldri testet AMD 64 osv... Høres jo ut som et fornuftig valg ettersom alle skryter denne opp i skyene... MEn jeg vil i bunn og grunn bare ... Ja, vurdere om jeg skal kjøpe AMD neste gang Og det med varmeutviklingen i proscott... Kan godt stemme det at de ikke lager så mye varme som de skal ha det til... har selv aldri eid annet en Northwood og skal ikke uttale meg for høyt, men dine tall høres jo virkelig kalde ut *fryser* Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Les! Greit det... Står i hermetegn - Noe di har funnet på eller? edit: ikke missforstå, men er jo det eneste stedet jeg har lest "det"... Intel ssine (hjemme)-sier referer jo ikke til proscott i denne serien... skyt meg om jeg tar feil... Endret 17. oktober 2004 av Dasse Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Prescott produserer ikke så mye varme som de fleste tyder til. Vet om en som klokket en Prescott cpu fra 3.2 ghz til 3.9 ghz og ligger på 34C Idle @ Boxed kjøler(er vel ikke så mye i forhold til andre som har klokket langt lengre med annen kjøling! Men med boxed og 34C ved idle)Vil vel ikke uttale meg om at Northwood har mindre varmeutvikling når jeg aldri har hatt en, men stoler på informasjonen jeg leser på internett. Men syntes det er dumt når folk som aldri har hatt en Intel cpu kommer og sier 'AMD64 prossesorer er så mye bedre enn intel for de har 64-bits teknologi og ditten og datten' Og det at AMD yter bedre i spill; Det er snakk om så marginale forskjeller at det ikke en gang er merkbart, men derimot det er målbart. Jeg synes de temparaturene der høres uvirkelig lave ut med boxed. Hvordan er temparaturen under load? edit: jeg er også enig med deg at forskjellen i ytelsen i spill er noe en ikke kommer til å merke stort til, hvis noe i det hele tatt. Endret 17. oktober 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg synes de temparaturene der høres uvirkelig lave ut med boxed.Hvordan er temparaturen under load? Skal vedde på at tempen stiger endel under load... gjorde det for meg på min 2.53 under loade (@3.1 Ghz)... Idle var iskaldt, men under prime95 test (satt den på "max") så steg varmen ganske drastisk til 64 C (hvor den stoppet.. - jeg skrudde på noen kabinettvifter :O ) Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Les! Greit det... Står i hermetegn - Noe di har funnet på eller? edit: ikke missforstå, men er jo det eneste stedet jeg har lest "det"... Intel ssine (hjemme)-sier referer jo ikke til proscott i denne serien... skyt meg om jeg tar feil... *skyte Dasse* Neida. Men er det så vanskelig å godta at de CPU'ene som er for 775 er Prescott da? Som sagt, de produserer ikke Northwood lenger, og da er det jo ikke mye annet enn prescott å velge mellom, om de ikke skal stoppe produksjonen av P4 HELT da Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Prescott produserer ikke så mye varme som de fleste tyder til. Vet om en som klokket en Prescott cpu fra 3.2 ghz til 3.9 ghz og ligger på 34C Idle @ Boxed kjøler(er vel ikke så mye i forhold til andre som har klokket langt lengre med annen kjøling! Men med boxed og 34C ved idle)Vil vel ikke uttale meg om at Northwood har mindre varmeutvikling når jeg aldri har hatt en, men stoler på informasjonen jeg leser på internett. Men syntes det er dumt når folk som aldri har hatt en Intel cpu kommer og sier 'AMD64 prossesorer er så mye bedre enn intel for de har 64-bits teknologi og ditten og datten' Og det at AMD yter bedre i spill; Det er snakk om så marginale forskjeller at det ikke en gang er merkbart, men derimot det er målbart. jeg må nesten si meg enig med deg... Jeg sakl ikke slenge drit om AMD (aldri gjort det heller - utnom litt whining om varmeutvikling... sry hvis jeg har "såret" noens følelser her... Jeg har aldri testet AMD 64 osv... Høres jo ut som et fornuftig valg ettersom alle skryter denne opp i skyene... MEn jeg vil i bunn og grunn bare ... Ja, vurdere om jeg skal kjøpe AMD neste gang Og det med varmeutviklingen i proscott... Kan godt stemme det at de ikke lager så mye varme som de skal ha det til... har selv aldri eid annet en Northwood og skal ikke uttale meg for høyt, men dine tall høres jo virkelig kalde ut *fryser* Det er snakk om idle, så det er ikke så 'kalde tall'. Han har en god del vifter i kabinettet også, så god luftgjennomstrømning er det! Men tror det er slik at; uansett cpu man kjøper (prescott, amd46) - hvis man ser bort i fra mhz - så vil man bli fornøyd. Man merker ikke 1,9 fps forskjell! Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Prescott produserer ikke så mye varme som de fleste tyder til. Vet om en som klokket en Prescott cpu fra 3.2 ghz til 3.9 ghz og ligger på 34C Idle @ Boxed kjøler(er vel ikke så mye i forhold til andre som har klokket langt lengre med annen kjøling! Men med boxed og 34C ved idle)Vil vel ikke uttale meg om at Northwood har mindre varmeutvikling når jeg aldri har hatt en, men stoler på informasjonen jeg leser på internett. Men syntes det er dumt når folk som aldri har hatt en Intel cpu kommer og sier 'AMD64 prossesorer er så mye bedre enn intel for de har 64-bits teknologi og ditten og datten' Og det at AMD yter bedre i spill; Det er snakk om så marginale forskjeller at det ikke en gang er merkbart, men derimot det er målbart. Jeg synes de temparaturene der høres uvirkelig lave ut med boxed. Hvordan er temparaturen under load? edit: jeg er også enig med deg at forskjellen i ytelsen i spill er noe en ikke kommer til å merke stort til, hvis noe i det hele tatt. Sure, stiger vel under load, men tror ikke det er sånn at man trenger å tilkalle brannvesnet. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Prescott produserer ikke så mye varme som de fleste tyder til. Vet om en som klokket en Prescott cpu fra 3.2 ghz til 3.9 ghz og ligger på 34C Idle @ Boxed kjøler(er vel ikke så mye i forhold til andre som har klokket langt lengre med annen kjøling! Men med boxed og 34C ved idle)Vil vel ikke uttale meg om at Northwood har mindre varmeutvikling når jeg aldri har hatt en, men stoler på informasjonen jeg leser på internett. Men syntes det er dumt når folk som aldri har hatt en Intel cpu kommer og sier 'AMD64 prossesorer er så mye bedre enn intel for de har 64-bits teknologi og ditten og datten' Og det at AMD yter bedre i spill; Det er snakk om så marginale forskjeller at det ikke en gang er merkbart, men derimot det er målbart. jeg må nesten si meg enig med deg... Jeg sakl ikke slenge drit om AMD (aldri gjort det heller - utnom litt whining om varmeutvikling... sry hvis jeg har "såret" noens følelser her... Jeg har aldri testet AMD 64 osv... Høres jo ut som et fornuftig valg ettersom alle skryter denne opp i skyene... MEn jeg vil i bunn og grunn bare ... Ja, vurdere om jeg skal kjøpe AMD neste gang Og det med varmeutviklingen i proscott... Kan godt stemme det at de ikke lager så mye varme som de skal ha det til... har selv aldri eid annet en Northwood og skal ikke uttale meg for høyt, men dine tall høres jo virkelig kalde ut *fryser* Det er snakk om idle, så det er ikke så 'kalde tall'. Han har en god del vifter i kabinettet også, så god luftgjennomstrømning er det! Men tror det er slik at; uansett cpu man kjøper (prescott, amd46) - hvis man ser bort i fra mhz - så vil man bli fornøyd. Man merker ikke 1,9 fps forskjell! Ja... Men med tanke på at Intel Snart lanserer CPU med 1066 FSB og brikesett som 925x er utpå markedet, samt at det støtter PCI-ex (*sikle på dyre grafikkort*) så skal jeg være helt ærlig å si at jeg fortsatt ville gått for Intel... Forskjellen på ytelsen er dog ikke mye å klage på - kan vi vel konkludere i.... edit: leif Endret 17. oktober 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Sure, stiger vel under load, men tror ikke det er sånn at man trenger å tilkalle brannvesnet. Jeg fikk ihvertfall panikk da jeg satte min under load Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Tror nok Amd kommer med noe tilsvarende etter hvert, så det er vel egentlig snakk om pris/hva man har god personlig erfaring med ved valg av cpu. Endret 17. oktober 2004 av FosFat Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) *ops dobbelpost* Endret 17. oktober 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe, en kompis av meg har identisk hardware som meg, hvis du ser bort fra hk og cpu, og han får færre poeng i 3dmark programmene, lavere fps i spill og generellt sett dårligere ytelse enn meg (intel prescott 3 ghz) Jeg hadde gått for en amd rett og slett fordi jeg syns den yter bedre i spill... (min mening) :!: prescott @34 grader med stock kjøling :!: :!: :!: Er jo omtrent like lavt som lillebroren min sin amd 64... Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det er snakk om idle, så det er ikke så 'kalde tall'. Han har en god del vifter i kabinettet også, så god luftgjennomstrømning er det! Men tror det er slik at; uansett cpu man kjøper (prescott, amd46) - hvis man ser bort i fra mhz - så vil man bli fornøyd. Man merker ikke 1,9 fps forskjell! Ja... Men med tanke på at Intel Snart lanserer CPU med 1066 FSB og brikesett som 925x er utpå markedet, samt at det støtter PCI-ex (*sikle på dyre grafikkort*) så skal jeg være helt ærlig å si at jeg fortsatt ville gått for Intel... Forskjellen på ytelsen er dog ikke mye å klage på - kan vi vel konkludere i.... edit: leif nForce4 får også støtte for PCIe når det kommer ut. Intel har hatt overtaket på akkurat dette området hittil. Synes det er rart at nVidia/VIA og resten som produserer brikkesett for AMD-hovedkort ikke har kommet etter før med PCIe-støtte.. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe, en kompis av meg har identisk hardware som meg, hvis du ser bort fra hk og cpu, og han får færre poeng i 3dmark programmene, lavere fps i spill og generellt sett dårligere ytelse enn meg (intel prescott 3 ghz)Jeg hadde gått for en amd rett og slett fordi jeg syns den yter bedre i spill... (min mening) :!: prescott @34 grader med stock kjøling :!: :!: :!: Er jo omtrent like lavt som lillebroren min sin amd 64... Bemerk deg IDLE Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe, en kompis av meg har identisk hardware som meg, hvis du ser bort fra hk og cpu, og han får færre poeng i 3dmark programmene, lavere fps i spill og generellt sett dårligere ytelse enn meg (intel prescott 3 ghz)Jeg hadde gått for en amd rett og slett fordi jeg syns den yter bedre i spill... (min mening) Men så klarer dumme folk generelt sett å bosse til PC'en sin slik at de yter dårligere i spill... Feks. jeg som har en 2.5 år gammel PC klarer å holde nesten 100 FPS (som alle er så opptatt av ) i CS:S (utnom på under den mest ekstreme "forholden")... Det har veldig mye å si hva du har på PC'en også... If you see what I mean... Kan godt være at kompissen din sin PC yter dårligere enn din pga. han har "Intel" og du har "AMD", men llitt i hodet... riktige drivere osv. så får du jo litt bedre resultater på spill og i 3Dmark .... Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Her http://techreport.com/onearticle.x/7417 ser du hvor kald precHOT er Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe, en kompis av meg har identisk hardware som meg, hvis du ser bort fra hk og cpu, og han får færre poeng i 3dmark programmene, lavere fps i spill og generellt sett dårligere ytelse enn meg (intel prescott 3 ghz)Jeg hadde gått for en amd rett og slett fordi jeg syns den yter bedre i spill... (min mening) Men så klarer dumme folk generelt sett å bosse til PC'en sin slik at de yter dårligere i spill... Feks. jeg som har en 2.5 år gammel PC klarer å holde nesten 100 FPS (som alle er så opptatt av ) i CS:S (utnom på under den mest ekstreme "forholden")... Det har veldig mye å si hva du har på PC'en også... If you see what I mean... Kan godt være at kompissen din sin PC yter dårligere enn din pga. han har "Intel" og du har "AMD", men llitt i hodet... riktige drivere osv. så får du jo litt bedre resultater på spill og i 3Dmark .... Det er jeg som har installert alt på prescotten Bruker omega 2.5.90 (basert på cat 4.10?) Ellers er 3dmark testene tatt rett etter reboot for å være sikker på at det ikke er noe annet som ligger å kjører... Amd amd amd... nejda, jeg er ikke noe fanboy men for øyeblikket har jeg bedre erfaringer med amd enn med intel Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Her http://techreport.com/onearticle.x/7417ser du hvor kald precHOT er da kan jo du oppsumere det... Jeg gadd rett og slett ikke å lese alt "normalt"... Skummet igjenom det. Målte de temp på Proscotten??????? AMD'en gikk isåfall over 60C (og det var "uklokket")... Hvor varm ble Proscotten?!?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå