Gå til innhold

Hvilken cpu er best til spill?

Fl@meboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asso, man skal ikke legge skjul på at Intel er bra til spill også. Intel er god til 'alt' liksom, både videoredigering, surfing og spilling. Intel har bedre brikkesett også, med god integrert lyd og masse andre fineser. Hvis du venter litt (som du sikkert vil gjøre hvis du har tenkt å kjøpe amd cpu med Nforce 4) så kan du kjøpe deg dette hovedkortet!

Da vil du få lik ytelse som med amd, om så ikke bedre!

Lenke til kommentar
Asso, man skal ikke legge skjul på at Intel er bra til spill også. Intel er god til 'alt' liksom, både videoredigering, surfing og spilling. Intel har bedre brikkesett også, med god integrert lyd og masse andre fineser. Hvis du venter litt (som du sikkert vil gjøre hvis du har tenkt å kjøpe amd cpu med Nforce 4) så kan du kjøpe deg dette hovedkortet!

Du er ikke Intel fan vel? :!:

La han kjøpe Athlon64, jevnt over en bedre CPU til spill. Har Intel selv jeg, så ikke kall meg AMD fan.

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med det inntrykket at de dleste gamere velger AMD pga. prisen (AMD funker meget bra i forhold til pris, og da får man mer penger til skjermkort :)), men dersom du har store planer om videoredigering, kommer du langt nok med AMD, men litt lenger med intel.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Vil ikke si at Intel Pentium 4 3,2ghz 800bus cpuen som jeg har er dårlig til spill.

Med jeg ville gått for AMD64 etter erfaringer fra Intel.

Personlig bytter jeg til AMD om ca et halvt år.

Er vel egentlig ingen som har påstått at Intel er dårlig til spill...

Lenke til kommentar

Du er ikke Intel fan vel? :!:

La han kjøpe Athlon64, jevnt over en bedre CPU til spill. Har Intel selv jeg, så ikke kall meg AMD fan.

Er ikke Intel fan nei, men innrømmer at jeg har en god del positive erfaringer med Intel. Har en venn som nettopp har fått seg en Intel Prescott (3.2 ghz) og en som nettopp fikk seg AMD64 (3.0 ghz), må si at begge yter godt! Er vel ganske nøytral på valg av cpu (ergo skjermkort hvor jeg er ganske så glad i Nvidia ;) ) Men ville bare gi en påminnelse om at Intel ikke er så dårlig i spill som folk vil ha det!

Endret av FosFat
Lenke til kommentar

Jeg kjønner egentlig ikke hvorfor AMD er så mye bedre enn Intel i spill...

Kan noen forklare litt her? Intel har raskere klokkehastighet, mye minne og gode brikesett. Det sies at de er raskere til tunge aplikasjoner enn AMD - Hvorfor??? Fordi de "berenger" flere tall i sekundet (noe de gjør. pga. flere (M)hz)

Kan ikke noen av dere AMD FAn forklare hvorfor AMD er bedre i spill?

Vær så snill... jeg trenger det "på papiret" liksom... ikke bare "AMD er bedre i spill"... Fordi i hodet mitt er jo Intel raskere (hvis du ser bort i fra at AMD har 64-bit) så har jo Intel HT som igjen vil si at den har "to" CPU'er... Har også erfart at HT prosessorer er veldig nyttige når du feks. spiller et spill og vil ut i Windows et øyeblikk, for feks å sjekke Irc-clienten din eller VT (ventrilo)

Jeg tilber den som kan forklare meg hvorfor AMD er bedre i spill!

- Jeg trenger det liksom som fakta... Ikke bare "Mange tester viser at"...

btw: 3500+ skal jo knuse 3.2 Ghz etter "PR-rating" da...

btw2: "Min sin" 2.6 Ghz (intel) knuser en venn sin 2800+ på alle punkter

(no offence hvis du leser dette Christian)

edit: Intel er kalde... Har overklokket min andre intel CPU (2.53) til 3.1 Ghz med boxed vifte... Ble en peak på 64C under Prime95 testen...

Huff... AMD er ikke så overklokkingsvillige? Intel er det jo bare å kjøre på med, mens AMD må tråkke til med vannkjøling for å klokke merkbart...

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...