Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny maskin, ingen netdriver!

Anbefalte innlegg

Kjøpte forleden dette hovedkortet. Men utrolig nok når jeg skuffer inn installasjonsdisken som fulgte med, så fungerer ikke nettverket som det skal. Jeg får beskjed om at jeg er koblet på, men samtidig får jeg ip 169.xx.xx.xx som er standard-ip fra XP. Jeg tipper derfor at det er driverne det er noe galt med, og disse kanskje burde vært oppdatert på nettet. Men nå har jeg søkt en del, og kan ikke finne driverne!

Eneste jeg kommer på er å plugge inn et annet nettverkskort inn i maskina, for å så be den update det integrerte nettverket i hovedkortet. Men dette synes jeg er en veldig tungvint måte å gjøre det på.

Er det noen som kan hjelpe meg å løse problemet? Enten gi meg en link til nettdriver, eller så bare tipse meg om hva i all verden jeg har bomma på!

(har prøvd å reinstallere det integrerte nettkortet, så slik det ser ut vil ikke driverne operere som de skulle gjort :hrm: )

Info om nettverkstilknytningen som er integrert på hovedkortet er:

Nettverksadapter - Cicada CIS8201 - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

(copy fra komplett.no)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men utrolig nok når jeg skuffer inn installasjonsdisken som fulgte med, så fungerer ikke nettverket som det skal. Jeg får beskjed om at jeg er koblet på, men samtidig får jeg ip 169.xx.xx.xx som er standard-ip fra XP. Jeg tipper derfor at det er driverne det er noe galt med, og disse kanskje burde vært oppdatert på nettet. Men nå har jeg søkt en del, og kan ikke finne driverne!

Dette tyder på at det ikke får tildelt IP, det logiske er jo og begynne med kabelen.

Kjøpt eller hjemmelaget? Noen brannmur som sperrer for DHCP, sett det opp manuellt hvis du sitter bak router og sjekk om det funker osv.

Lenke til kommentar

Putter jeg et annet nettkort inn i maskina, så fungerer det med en gang. XP finner netkortet og installerer driverne automatisk. Andre ord så er kabelen fin og modemet fint. Oppsettet er det heller ikke noe å støte på, xp fikser det.

Bruker det bak DHCP, er en chellotilkobling med utdelt modem.

Lenke til kommentar
Du har ikke svart på om du får noen meldinger i Enhetsbehandling/Device Manager. Har du installert nForce3 chipset driverene? Alle drivere du trenger er helt sikker på CD'n som følger med hovedkortet, selv om de ikke installeres automatisk.

De ble ikke installert automatisk, men jeg installerte nforce3 driverne fra CDen (dette kaller jeg automatisk :cool: )

Device manager sier at alt fungerer som det skal! Ingen feilmeldinger, og ingen spørsmålstegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...