Breivik. Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Jeg har ikke brukt min bærbare datamaskin på en laaaaang stund, og det har resultert i at jeg har glemt administrator passordet mitt. Det er en gjeste konto som jeg kan logge meg på, men den har ikke Administrator rettigheter. Jeg har rotet vekk cd-rommen til dataen, slik at jeg heller ikke kan installere windows på nytt. Filsystemet mitt er NTFS. Jeg har prøvd å slette SAM fila, men fikk det ikke til. Så håper noen har erfaringer med hvordan man løser et slikt problem. Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Du må slette windows partisjonen først, så må du sette dem opp på nytt! dette kan du gjøre med FDISK som ligger i windows 98 oppstartsdisketten. (sikkert en nabo som har det) :smile: lykke til _________________ AMX Athlon XP 1800+ Abit K7 Lite Raid 256 DDRam 80 GB Western-Digital HDD Hercules Kyro 2 :/ www.Avidi.tk [ Denne Melding var redigert av: Avidi på 2002-05-19 00:49 ] Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Den 2002-05-19 00:49, Avidi skrev: Du må slette windows partisjonen først, så må du sette dem opp på nytt! dette kan du gjøre med FDISK som ligger i windows 98 oppstartsdisketten. (sikkert en nabo som har det) :smile: lykke til _________________ SORRY! Leste ikke alt... er *trøtt* du har ikke cd'rom nei. hehe :smile: var ikke n00b spørsmål det der nei Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Jeg ville prøvd å få lånt en cd-rom og evt. win2k Deretter: format c: /q Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Prøv denne: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Dere hvet vel at det er mulig og skifte Administrator passord i dos via :net: komandoen..... (selv på ne konto uten administrator rettigheter....) Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 ikke skriv format c: /q med en gang i dos. da formaterer du D: siden NTFS ikke synes i dos. du må bruke et program som gjør NTFS synlig i DOS først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå