Gå til innhold

Sanger enhver musikkintressert bør få med seg


Jan

Anbefalte innlegg

Faktisk til dels! Fordi King Crimson er så bra at det er helt sykt og om du har røyka litt og hører på Crimson så kan jeg garantere at låtene ikke bare kommer inn øret, men inn i sjela di!

Høhø. Vel, King Crimson er blant de banda som treffer sjela som et penetrerende balltre, uansett hva man er påvirka av. I går "fløy" jeg av bussen med Crimson på øret. Om du vil ha andre "røykeband", foreslår jeg The Mars Volta (om du ikke allerede har vært borti det, noe som er høyst sannsynelig). De gutta har garantert røyka en del, og hele albumet spinner seg ut som en vakker, musikalsk beskrivelse av en drugtrip som går LITT for langt. Veldig flotte greier. (Ja, jeg skal slutte på promotere The Mars Volta til enhver tid, men jeg klarer nesten ikke la være).

 

Det er også en av de største grunnene til at jeg røyker!

Musikk blir 100 ganger bedre! Spesielt Crimson! Det og at jeg er musiker selv og er nødt til å ty til andre metoder for å bli kreativ!

 

Feigt. :mrgreen: Personlig synes jeg det er en myte at dop = kreativitet. Jeg føler mer at det er et handicap å ikke klare å trekke fra kreativiteten sin uten dop. Men men, det finnes mange måter å se den saken på. :)

 

Jeg regner med du skjønner hva jeg mener ettersom du digger Crimson UTEN "livsfarlige" rusmidler  :p

 

Vel, alkohol er da langt mer livsfarlig enn hasj? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høhø. Vel, King Crimson er blant de banda som treffer sjela som et penetrerende balltre, uansett hva man er påvirka av. I går "fløy" jeg av bussen med Crimson på øret. Om du vil ha andre "røykeband", foreslår jeg The Mars Volta (om du ikke allerede har vært borti det, noe som er høyst sannsynelig). De gutta har garantert røyka en del, og hele albumet spinner seg ut som en vakker, musikalsk beskrivelse av en drugtrip som går LITT for langt. Veldig flotte greier. (Ja, jeg skal slutte på promotere The Mars Volta til enhver tid, men jeg klarer nesten ikke la være).

 

Det er også en av de største grunnene til at jeg røyker!

Musikk blir 100 ganger bedre! Spesielt Crimson! Det og at jeg er musiker selv og er nødt til å ty til andre metoder for å bli kreativ!

 

Feigt. :mrgreen: Personlig synes jeg det er en myte at dop = kreativitet. Jeg føler mer at det er et handicap å ikke klare å trekke fra kreativiteten sin uten dop. Men men, det finnes mange måter å se den saken på. :)

 

Jeg regner med du skjønner hva jeg mener ettersom du digger Crimson UTEN "livsfarlige" rusmidler  :p

 

Vel, alkohol er da langt mer livsfarlig enn hasj? ;)

Det er faktisk ingen myte at rusmidler = kreativitet.

Det er kanskje nermest beviselig. Se bare på Nick Cave. Han lagde knallgode album da han var på nåla og etter han slutta er det bare møl i forhold.

Flere eksempler: Alice In Chains - Heroin

Nirvana - Heroin

The Beatles - Marihuana og LSD

Møtley Crue - Kokain

 

Ja du skjønner sikkert tegninga. På rusmidler blir enkelte "antenner" i hodet satt i mer effektiv drift, mens andre deler svinner litt. Dessuten så kan tynge stoffer som kokain og heroin forandre en person over lengre tid så kraftig at personen er dømt til å få inspirasjon av stoffet.

Det er heller ikke rart at stoffer har i alle år blitt brukt for å få kontakt med gudene. Det er jo klart at en person som tar syre blir påvirket av opplevelsen.

Som The Beatles som fikk en kopp "te" av en tannlege og det forandret alle drastisk. Kanskje hadde ikke sgt.pepper og utover ha vært det samme uten?

Ikke vet jeg, men jeg tror garantert at rusmidler og musikk har en sammenheng uansett. Kanskje litt off topic, men..

Lenke til kommentar
Vil også legge til at Genesis har en låt som absolutt må høres!

The Cinema Show! Det er en låt som helt tar av etter at hovedtemaet har gått en stund. Først virker låta som en klisselåt, men etterhvert eksploderer låta i trommer og synth! Ahh deilig!

 

Hmmm..den er fin :yes:

 

Kan lastes ned gratis her : Slik ein link

Synst det var en helt kurant sang jeg, synst ikke den hører hjemme her da, men det er det nok mange delte meninger om :whistle:

Lenke til kommentar
Dette er sanger som er legendariske, det beste av det beste som er å oppnå innen Rock.

Legg gjerne til, men husk at dette er snakk om store sanger. Ikke noe man har sansen for øyeblikket.

 

Neil Young - Like a Hurricane

Neil Young - Cortez the Killer

Pink Floyd - Echoes

Pink Floyd - Shine on you Crazy Diamond

Pink Floyd - Dogs

The Doors - The End

The Doors - Light my fire

The Beatles - She's so Heavy

The Beatles - Imagine

The Beatles - Here comes the sun

Jimi Hendrix - Woodoo Chile

Jimi Hendrix - Purple Haze

Led Zeppelin - Dazed and Confused

Led Zeppelin - Stairway to Heaven

The Rolling Stones - Satisfaction

Bob Dylan - Hurricane

Bob Dylan - Blowing in the Wind

Det var en ensporet liste. Disse sangene har vel de fleste fått med seg gjennom morsmelka. Rams heller opp sanger som folk burde få med seg, men som folk ikke vet om...

Lenke til kommentar
Vil også legge til at Genesis har en låt som absolutt må høres!

The Cinema Show! Det er en låt som helt tar av etter at hovedtemaet har gått en stund. Først virker låta som en klisselåt, men etterhvert eksploderer låta i trommer og synth! Ahh deilig!

 

Hmmm..den er fin :yes:

 

Kan lastes ned gratis her : Slik ein link

Synst det var en helt kurant sang jeg, synst ikke den hører hjemme her da, men det er det nok mange delte meninger om :whistle:

Oj, men om du er musikkelsker så MÅ du jo elske den låta vel?

Men dette er progressiv rock da så jeg skjønner at du mener at den ikke helt passer inn i tråden, men det er en genial låt!

Tenk at det er sutresyngeren Phil Collins som spiller trommer!?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...