Spaz Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Hei. Jeg har tenkt til å kjøpe ny skjerm og har da tenkt meg en LCD skjerm. Jeg har nå en Nokia 19" 446x Pro CRT skjerm (synlig billedflate 17.7). Jeg tenkte at det ville være smart å kjøpe en LCD skjerm av god kvalitet siden jeg bruker såpass mye tid foran PC'n. Tenker da spesielt på stråling, som vel er ikke-eksisterende i LCD skjermer. Jeg har sett litt rundt i nettbutikker og funnet ut at Eizo kommer med en ny 17" LCD skjerm i slutten av mai. Eizo har jo også et godt rykte og er kjent for å lage veldig gode kvalitetsskjermer. Den skjermen jeg har tenkt til å bestille er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=4&s=pl Nærmere spesifikasjoner: http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd.../l565/spec.html Synes dere denne ser grei ut? Har prøvd å finne tester av den men den har vel ikke kommet på markedet enda, så jeg fant ingen. Men jeg har sammenlignet spesifikasjonene med andre LCD skjermer og synes dette ser bra ut. Ser også at Eizo skjermen er et par tusen dyrere enn andre 17" skjermer, men jeg vil heller betale litt mer for å få super kvalitet. Hva synes dere. Er denne skjermen noe å satse på? Og hva tror dere jeg vil få for den gamle skjermen? Er 2000 kroner urealistisk? Nypris i 1999 var 6500 kroner. [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-05-19 00:40 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Eizo-skjermen er sikkert bra. Min erfaring når det gjelder skjermer er at man får hva man betaler for. (Men ingen regel uten unntak) Jeg hadde ventet på noen tester hadde jeg vært deg. Burde komme ganske straks når den kommer ut. Når det gjelder den gamle skjermen din, tror jeg 2000,- er en passe pris hvis den er i god stand. Sett den inn på QXL, skriv noen gode ord så kanskje du blir overrasket.... :smile: Lenke til kommentar
lagdreparen Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Kjøp den billageste, da e'kkje noko forskjell trur eg, du får det du betale før! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Vil påstå at 446en fortsatt er ein meget god skjerm, så 2000 skulle ikkje vere noko problem (med mindre du har den nyaste modellen med flat skjerm?) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Kan sant å si ikke se at L565 skal være eksepsjonell med tanke på specs, det fins skjermer nå med 500:1 i kontrast. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg sa ikke at den var ekseptionell i forhold til andre, bare at den ser bra ut. Ligger jo godt over gjennomsnittet i forhold til andre LCD skjermer. Og en responstid på 15ms er jo superbra [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-05-19 11:05 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Vel, 15 og 15... Det er 15ms på->av og 15ms av->på, hva blir de to lagt sammen? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Kjøper du L565 så tror jeg ikke du blir misfornøyd. Har L365 og er veldig godt fornød med den skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå