Rikky Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Kanskje litt merkelig å poste dette i et hardwareforum, men jeg prøver: Hvordan er det med bestilling av klær fra utlandet (USA)? Det er vel bare kjøpesum+mva+frakt? Endret 16. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Pluss gebyr for fortolling fra Posten hvis du overstiger 200kr. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har du noen gode og billige steder å handle fra da? Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 www.zoovillage.com Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Kjopte nettopp klær fra utenlandet gikk fint gjennom , men jeg holdt meg under 200kr grensa. Handla her http://www.toysnjoys.com/ Grei sjappa tok ca 13dager så var pakken her. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Mulig det er toll på klær også....men isåfall er det gjerne 1-3% eller rundt der, så hvis du ikke bestiller for masse penger er det nok "fortollings"gebyret til posten (i gåseøyne fordi det som oftest er et mva-gebyr i praksis) som er det største ekstrakostnaden... Cobos Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Klær er det ekstra toll på så vidt jeg vet, men er ikke sikker på satsen. Men det er jo bare å lete på tollvesenet sine sider. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Fikk mail fra tollvesenet: Tollsatsen på klær fra USA varierer fra 5,9% til 13,7%. I tillegg skal det betales 24% merverdiavgift. Beregningsgrunnlaget for merverdiavgift er fakturabeløp med tillegg av toll og frakt/omkostninger til norsk grense. Ytterligere informasjon vedrørende innførsel av varer finner du på www.toll.no/næringsliv/innførsel. URL'en fungerte ikke. På spørsmål ang dette fikk jeg som svar at det var problemer med sidene deres. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kanskje litt merkelig å poste dette i et hardwareforum Ja, klær er som kjent "myke pakker", dvs software. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 http://www.toll.no/regelverk/innforsel.htm ? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 www.zoovillage.com De sender til Norge, eller? Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 ja trur nok det, siden det er svensk bedrift.. Jævlig my fett dær Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kjopte nettopp klær fra utenlandet gikk fint gjennom , men jeg holdt meg under 200kr grensa. Handla her http://www.toysnjoys.com/ Grei sjappa tok ca 13dager så var pakken her. Du skal cosplaye? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 ebay!! der finner du sinnsykt mye klær, til priser som vi bare kan drømme om i norge. er sjelden problem å få selgere til å merke pakken med en verdi under 1000 kroner og som en gave heller. da slipper du både mva og toll Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har handla MYE klær på ebay, og det funker helt greit så lenge du selv er klar over størrelser osv. Helt enkelt genialt å kunne handle klær og sko til 1/6 av prisen her hjemme. Mye artig som ikke er å få tak i her også. Normalt ikke noe problem å få selger til å merke pakken med verdi som er tilpasset norske molboregler (vel og merke hvis privat selger - hvis det er en bedrift er det nok verre) Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hmmm Ser ikke ut som tollvesenet nevner noe om dette, men er det ikke sånn at klær går avgiftstfritt inn så lenge det er under verdt 1000kr da? Brukte klær går ihvertfall avgiftsfritt, så hvis jeg handler på ebay, får jeg de merket med "used clothes", sikkert mulig å til dette fra andre butikker/forhandlere også. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Noen andre som har noen brae merke klær butikker fra utlandet eller punkrock band klær? (altså sånn med f.eks "blink 182" logo på) Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ingen som veit om jinx.com sender til norge? Og hva frakten blir på fra USA? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Kjopte nettopp klær fra utenlandet gikk fint gjennom , men jeg holdt meg under 200kr grensa. Handla her http://www.toysnjoys.com/ Grei sjappa tok ca 13dager så var pakken her. Hhvor mye kostet det i frakt for den pakken din? Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Ser ut som om fraktenligger på rundt 27$ hos toysnjoys..Da er leveringst tiden 3-9 dager..Ingen som har noen flere butikker? Endret 19. oktober 2004 av sKRud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå