Gå til innhold

Bestilling av klær fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er toll på klær også....men isåfall er det gjerne 1-3% eller rundt der, så hvis du ikke bestiller for masse penger er det nok "fortollings"gebyret til posten (i gåseøyne fordi det som oftest er et mva-gebyr i praksis) som er det største ekstrakostnaden...

Cobos

Lenke til kommentar

Fikk mail fra tollvesenet:

Tollsatsen på klær fra USA varierer fra 5,9% til 13,7%. I tillegg skal det betales 24% merverdiavgift. Beregningsgrunnlaget for merverdiavgift er fakturabeløp med tillegg av toll og frakt/omkostninger til norsk grense.

Ytterligere informasjon vedrørende innførsel av varer finner du på www.toll.no/næringsliv/innførsel.

URL'en fungerte ikke. På spørsmål ang dette fikk jeg som svar at det var problemer med sidene deres. :hmm:

Lenke til kommentar

Har handla MYE klær på ebay, og det funker helt greit så lenge du selv er klar over størrelser osv. Helt enkelt genialt å kunne handle klær og sko til 1/6 av prisen her hjemme. Mye artig som ikke er å få tak i her også. Normalt ikke noe problem å få selger til å merke pakken med verdi som er tilpasset norske molboregler :) (vel og merke hvis privat selger - hvis det er en bedrift er det nok verre)

Lenke til kommentar

Hmmm

Ser ikke ut som tollvesenet nevner noe om dette, men er det ikke sånn at klær går avgiftstfritt inn så lenge det er under verdt 1000kr da?

Brukte klær går ihvertfall avgiftsfritt, så hvis jeg handler på ebay, får jeg de merket med "used clothes", sikkert mulig å til dette fra andre butikker/forhandlere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...