Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installering av hjemmenettverk i Win XP Pro.


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt meg et nettverks kort (SMC EZ Card 10/100 Fast Ethernet PCI Network-kort) kom jeg meg ut på webben og fikk surfa litt. Kosa meg veldig...

Så da jeg skulle hente ut noen filer fra en av mappene til han på hybelen i kjelleren, skjønte jeg ingenting! Jeg gikk inn i mappa Mine Nettverkssteder og fant ut at den var tom. Med andre ord, XP hadde ikke registrert nettverket! Prøvde og prøvde å komme inn dit, men det nytta ikke. HJELP ropte jeg ut høyt. Det hjalp ikke det heller... Så kjørte jeg nettverks veiviseren igjen. Var nøye og fulgte med hele tida for å se om det var noen punkter jeg hadde oversett. Det var det ikke.

Han i kjelleren sa jeg bare måtte slappe av og vente litt, for det tar tid før mappene blir tilgjengelige! Jeg gjorde det og først nå i dag dukka de opp. Etter å ha venta i TRE dager...

 

Hva skjer?

Er det normalt dette her? Skal ikke XP registrere nettverket med en gang? Kan noen forklare meg tingenes tilstand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan..

Det du kan gjøre er å sette fast ip-adresse på maskinene i nettverket, så søker du på disse adressene. Deretter kan du lage en snarvei til eksterne maskiner der du vil ha de (desktop, network places whatever..)

Dette er en enkel løsning, har selv et lite nettverk der XP ikke finner maskinene i "network places", men dette er en løsning som funker fint for meg.

 

sjaa

Lenke til kommentar

Hei

Det du skal ha tilgjengelig/tilgang til fra den/de andre maskinene må du velge sharing/deling og velge shared documents.

Du vil ikke få tilgang til windows mappene på de andre PC'ene. For å kunne ha flere PC'er kobblet sammen i nettverk, samt ha tilgang til internett med alle maskinene må/bør du ha router. Dette systemet kjører jeg hjemme og med XP pro.

 

John Kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...