Gå til innhold

Q-Tec PSU 400W Dual Fan, Stille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har hatt ny strømforsyning i tankene...

Men trenger eg begge viftene i PSUen min :hmm: ???det er jo forhodsvis kald luft som kommer ut...

Det vet jeg ikke... Er sikkert litt risikabelt å begynne å koble ut vifter i en PSU, men jeg vet ikke. :hmm:

Lenke til kommentar

Kobl fra ei av viftene og støyen resuseres faktisk veldig lite. Men dersom du seriekobler dei så nesten halverer du den.

Begge metoder fungerer men er ikkje å annbefale, da det er ein del mandags q-tec-er ute blandt oss.

Har seriekobla mine så dei går på 6 volt. Men har ikkje mykje tilkobla og om det er det som gjer at det fungerer er uvisst. Men er ikkje noko meir varm no enn før eg Oppererte den.

Lenke til kommentar
no kjører eg med en vifte og det har gått fint så langt....... skal paralellkoble de to viftene og så koble de inn på viftestyringspanelet mitt så kan eg justere hastigheten selv, helt til det sier poff og blå røyk stiger til værs.......

seriekoble de to viftene, slik at spenningen(fra 12V til 6V) og farten, reduseres.

Dersom du paralellkobler dei får dei fortsatt 12 V og støyer like mykje. Det absolutt enkleste. Klipp av + på eine vifta og - på andre vifta. Så kobler du dei i hop. Dersom du likevel vil prøve å koble dei på eit viftestyringspanel, så skader det ikkje å prøve mitt fungerende og lenge utprøvd forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...