Gå til innhold

Hovedkort eller CPU som er død?

Ronny M

Anbefalte innlegg

En kompis kom til meg med en pc som plutselig slutta å virke. Det vil si den starter men det kommer ikke bilde på skjermen. Det står bare "no signal".

Det er en gammel Fujitsu Siemens T-Bird med et Asus HK og Celeron CPU.

Det lyser en rød lampe på HK ved pci slottene når maskina er avslått og så lyser det enda en rød lampe i andre enden av HK rett ved minne slottene når maskina blir slått på. Noen som vet om det betyr noe?

Kan forresten nevne at cd-drevene ikke reagerer når jeg trykker på eject knappen når ide kablene er koblet på. Tar jeg av ide kablene og kun har på strøm blir det liv med en gang.

Hva tror dere har tatt kvelden, CPU eller HK? Noe annet kanskje? Er det eventuelt vanskelig å få tak dette brukt?

Endret av Ferdinand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forresten ikke 100% sikker på at det er Asus HK. Det er sennepsgult og likner veldig :thumbup: men det står ingen steder på kortet hvem som er produsent.

Hvis det hjelper på noen måte så er serienr. til maskina 3468580402. Jeg søkte litt hos Fujitsu Siemens men blei ikke mye klokere egentlig. Fant ut at pc'n heter noe sånt som T-Bird C 110 1 0 128MB NO1

Lenke til kommentar

T-Bird og Celeron er umulig sammen ( enten det ene eller andre ) - uansett, hovedkort får du nytt eller demo for 300,- og trolig bedre enn det som tok kvelden (gamle merkePC'er har ofte svært billige hk), men du må finne ut hva slags prosessor det kjører.

Lenke til kommentar
T-Bird og Celeron er umulig sammen ( enten det ene eller andre ) - uansett, hovedkort får du nytt eller demo for 300,- og trolig bedre enn det som tok kvelden (gamle merkePC'er har ofte svært billige hk), men du må finne ut hva slags prosessor det kjører.

Det står Celeron prosessor i den og det er den som har stått der siden maskina var ny. Pc'n heter Fujitsu Siemens T-Bird C 110 1 0 128MB NO1 og det står T-Bird med store bokstaver på kabbisen. Det er ingen som har sagt at det refererer til prosessoren.

hvis det lyser rødt ved minnebrikkene så kan det jo være de som har slutta å virke. defekt ram kan føre til no siglan, det gjore det til en kompis av meg. vi bytta brikker og pcn funka fint....

Har prøvd med en annen brikke men det hjalp ikke :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...