Gå til innhold

Vannkjøling av Ati X800XT/Pe

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette og som kan gi tilbakemeldinger?

Man trenger vel kun kjøpe blokk som dekker GPU i og med at minnebrikkene ikke blir særlig varme. Minnebrikkene er jo også som jeg har forstått plassert på begge sider av kortet.

På Platinium-versjonene er det vel dessuten svært lite å hente på overklokking noe som da ikke er formålet mitt med vannkjølinga.

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er i mine øyne ikke noe spørsmål engang om hva du bør kjøpe til dette. Før var disse vannblokkene dritdyre, men nå er de overkommelige. De yter bra, dekker både GPU og RAM, og tar ikke så mye plass at du mister en slot pga blokken.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23357

*Mmmmmm* :D

-Stigma

Dekker denne blokka kun rambrikkene på den ene siden? I så fall er det vel totalt bortkastet?

Lenke til kommentar
Det er i mine øyne ikke noe spørsmål engang om hva du bør kjøpe til dette. Før var disse vannblokkene dritdyre, men nå er de overkommelige. De yter bra, dekker både GPU og RAM, og tar ikke så mye plass at du mister en slot pga blokken.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23357

*Mmmmmm*  :D

-Stigma

Dekker denne blokka kun rambrikkene på den ene siden? I så fall er det vel totalt bortkastet?

Det er nettopp det inntrykket jeg og sitter med. Eneste fordelen med å vannkjøle halvparten av minnebrikkene må vel i såfall være at varmen disse avgir kan bli ført ut kabinettet.

Ska selv montere en Swiftech GPU-kjøler på mitt kort (Club3d X800 XT Pe). Kan i ettertid eventuelt montere minnekjølere på ram-en om dette skal tynes noe mer.

Lenke til kommentar

Vel, å kjøle brikkene på den ene siden vil jo utvilsomt hjelpe de andre brikkene også, ved at de nå ikke har en varm nabo lenger, og varmen kan flykte 2 veier, og ikke bare en. Men om du skal gå grundigere til verks, så er det jo selvfølgelig helst ønskelig at du setter noe på overside rammen også. Jeg så et tysk selskap som solgte universal-blokker som rett og slett var formet som et rektangel. Disse var billige, og jeg tror de hadde passe flott på de gjennværende brikkene.

Når må jeg bare se om jeg kan finne igjen den siden.... den var litt obskur =/

AHA! Fannt den!

http://www.heat-trap.com

sjekk under wasserkuhler - regcooler. Der er det en universalblokk som koster ca 125NOK, og burde være akkurat passelig for å ta to rambrikker (altså må du vel ha to av disse for å dekke alle på toppsiden, men det er en overkommelig pris).

Jeg skal ihvertfall vurdere disse. At de kan brukes på mosfets er ei heller noe dumt, men jeg vet ikke hva slags layout Nforce4 kortenes mosfets vil ha, så det må jeg ihvertfall vente med.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...