Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket språk er å anbefale til en "newbie"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje.. En teori er jo også at de blir påvirket av miljøet.

Hele cluet (i den sammenhengen) var jo akkurat det omvendte da men ... *shrug*

DiskSpace10GB:

Drit nå i tråden - har du testet ut noen språk?

Endret av søppel
Lenke til kommentar
C++ ..  C++ ... "finnes ikke" noe annet enn C++ i sammenheng med spill. Doom3 er skrevet i C++, Quake er skrevet i C++. Sierra On-line: Birthright, Hellfire, Football Pro, Bullrider I & II, ...

Kweik 2 er skrevet i Java, forresten. ;)

Bare sørg for å bruke siste versjon av jogl om dere skal teste det ut; versjonen som følger med fungerer heller dårlig. Og de kunne godt brukt jinput for prosjektet også, kontrollene skjærer seg litt når du bruker spesialtaster som shift, ctrl og alt, ihvertfall under windows..

Lenke til kommentar

Hva som er enkelt beror vel på hvordan hvert enkelt menneske tenker? Jeg synes ihvertfall C++ har en enkel, klar og konsis syntax, og språket gjør jobben sin perfekt. Noe som kan bli litt rotete er pekere til strukturer og lignende, jeg forstod iallefall fint lite av det før jeg fikk en som kunne det til å forklare meg det på norsk. Vet ikke hvordan de andre språkene ligger an på disse enkeltområdene, men jeg prøvde Java, og syns det var rotete og altfor "innpakket". Men ellers er det sikkert et helt greit språk, hva du liker best må du nesten finne ut selv.

Lenke til kommentar
Jeg syntes nå at Visual basic er rimelig enkelt. Og jeg har null programerings erfaring fra før av. Men om du skal programmere OS er det vei litt uaktuelt....

selvfølgelig er det rimlig enkelt. jeg leser en bok om microprosessors om dagen, og der brukes BASIC som pseudokode ved siden av flowcharts for å beskrive problemstillinger som kan være vanskelig å kode direkte i assembly. at det kan brukes som pseudokode i en planleggingsfase sier kanskje litt om hvor enkelt det er?

alikevel så synes jeg fremdeles at C++, C#, og Java er bedre alternativer pga at de lærer utvikleren ryddigere og kraftigere syntax. enkelt trenger ikke nødvendigvis bety at det er det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...