Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket språk er å anbefale til en "newbie"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale C# eller C++

Jeg kan vedde på at de fleste her er uenig med meg og si at ihvertfall C++ ikke er for nybegynnere, men tro meg; hvis du lærer deg det så vil du ha uendelige muligheter.

Hvis C++ faktisk blir for vanskelig så sier jeg C#. Årsaken er at dette tar det beste fra de fleste moderne programmeringsspråk og pakker det inn i en enkel logisk syntax, og med et komplett bibliotek (.NET).

UANSETT hva du velger så vil du starte på "hello world!" da det ikke finnes noen magisk CreateGame() funksjon. Så hvorfor ikke satse på noe du kan få bruk for til andre ting enn bare spill og som alikevel har mulighetene du trenger TIL å lage spill?

Lenke til kommentar
Best og lettest ..
hm.

Kan du i det minste gi noen eksempler på hva slags programvare du har tenkt å lage?

Edit:

Finner ikke noen gode tutorials eller noe..

Fannt ikke hva - i sammenheng med Java? Hva i helvette er det som rullet forbi på forrige side her da?

Hvis du ikke en gang fikk til den enkle tutorialen som ble nevnt bak-i-her tror jeg du bør gi opp, eller prøve på nytt - denne gang /litt/ mer. Fytte-helvette.

Eller, hvis det er sånn at du av andre grunner ikke er interessert i Java er jo det forståelig (hehe), men da er det greit at du sier det som det er.

Edit:

EDIT: Jeg har ikke tenkt å programere programmer, men spill. Alt fra små drittspill, til noen bedre spill. ( etterhvert som jeg lærer da)

C++ .. C++ ... "finnes ikke" noe annet enn C++ i sammenheng med spill. Doom3 er skrevet i C++, Quake er skrevet i C++. Sierra On-line: Birthright, Hellfire, Football Pro, Bullrider I & II, Trophy Bear, Kings Quest, Antara, Hoyle Card games suite, SWAT, and too many others to list... Blizzard: StarCraft, StarCraft: Brood War, Diablo I, Diablo II: Lord of Destruction, Warcraft III, World of Warcraft. Quicksilver: Shanghai Second Dynasty, Shanghai Mah Jongg Essentials, Starfleet Command, Invictus, PBS's Heritage: Civilization and the Jews, Master of Orion III, CS-XII. Microsoft: all games.

Hopp rett på C++ med en gang hvis du skal kode spill; det er ikke noen vitts å kaste bort tid på noe annet til du er "god nok", men pass på at du koder C++ - og ikke C!

Men skal du lære C++ så nytter det ikke å gi opp sånn som i sammenheng med Java-tutorialen(?).

Endret av søppel
Lenke til kommentar

operativ system...eeh...trodde det var spill du ville lage jeg?

når det gjelder gui er jeg enig i at java ikke er det enkleste...ihvertfall ikke uten en god gui-editor...

på gui er visual studio det klart enkleste å bruke...og i så fall anbefaler jeg C# som språk...eventuelt VB.Net...men, disse har du også utelukket...hvorfor?

Lenke til kommentar

når det gjelder gui er jeg enig i at java ikke er det enkleste...ihvertfall ikke uten en god gui-editor...

på gui er visual studio det klart enkleste å bruke...og i så fall anbefaler jeg C# som språk...eventuelt VB.Net...men, disse har du også utelukket...hvorfor?

Har hørt at de er VELDIG vansklige.

VB er for GUI basert, og c++ er ( tror jeg) valdig vanskeligt å sette seg inn i.. eller..?

Lenke til kommentar

Har hørt at de er VELDIG vansklige.

VB er for GUI basert, og c++ er ( tror jeg) valdig vanskeligt å sette seg inn i.. eller..?

C# er ikke det samme som C++!!

For GUI-basert? Det er bare tull. VB.Net og C# er begge fullverdig objekt-orienterte programmeringsspråk på lik linje med java. Selv så liker jeg syntaksen til C# bedre en VB.Net...

Fordelen med C# og VB.Net er at det er enkelt å lage GUI, men å si at de er for GUI-baserte blir bare tull!

Lenke til kommentar

hakket under og hakket over? i vanskelighetsgrad dere snakker om?

skal du drive seriøs programmering så finner du ikke noe som er særlig enklere enn java og .net...

For Vb6 programmerere kan det være vrient å gå over til .net fordi det er uvant med objekt-orientering...

men, for en som starter med blanke ark så vil jeg tro at .net er minst like enkelt som vb6...

Lenke til kommentar
DiskSpace10GB, tror du bør finne deg en annen hobby enn programmering, og internett generelt. Baserer dette utsagnet av inntrykket jeg får av deg i dine innlegg. Hva med friluftsliv, lære deg å spille gitar, få deg et clue, e.l.?

Jo, tusen takk for motivasjonen til å fortsette med å prøve å lære meg programering... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...