søppel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html#skills1 Jeg ville anbefallt Lisp, det er et utrolig artig språk. Edit: Her er noen videoer om Scheme, som er en Lisp-dialekt: http://swiss.csail.mit.edu/classes/6.001/a...ssman-lectures/ (jeg programmerer i Common Lisp og C++ btw.) Endret 18. oktober 2004 av søppel Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hva med Rebol? http://www.rebol.com/ Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Ok... Der var java ute av verden.. Kan noen si meg.. Hvilket programmerings-språk utenomk VB og C# som er best ( og lettest) til å programmere programmer med? EDIT: Litt dum settning.. Endret 18. oktober 2004 av DiskSpace10GB Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Skal si du ga opp fort. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Jepp. Finner ikke noen gode tutorials eller noe.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg vil anbefale C# eller C++ Jeg kan vedde på at de fleste her er uenig med meg og si at ihvertfall C++ ikke er for nybegynnere, men tro meg; hvis du lærer deg det så vil du ha uendelige muligheter. Hvis C++ faktisk blir for vanskelig så sier jeg C#. Årsaken er at dette tar det beste fra de fleste moderne programmeringsspråk og pakker det inn i en enkel logisk syntax, og med et komplett bibliotek (.NET). UANSETT hva du velger så vil du starte på "hello world!" da det ikke finnes noen magisk CreateGame() funksjon. Så hvorfor ikke satse på noe du kan få bruk for til andre ting enn bare spill og som alikevel har mulighetene du trenger TIL å lage spill? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ok... Der var java ute av verden.. Kan noen si meg.. Hvilket programmerings-språk utenomk VB og C# som er best ( og lettest) til å programmere programmer med? EDIT: Litt dum settning.. Java ute av verden, og nå vil du ha et språk utenom C#? Bare for å plage meg eller? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Best og lettest .. hm. Kan du i det minste gi noen eksempler på hva slags programvare du har tenkt å lage? Edit: Finner ikke noen gode tutorials eller noe.. Fannt ikke hva - i sammenheng med Java? Hva i helvette er det som rullet forbi på forrige side her da? Hvis du ikke en gang fikk til den enkle tutorialen som ble nevnt bak-i-her tror jeg du bør gi opp, eller prøve på nytt - denne gang /litt/ mer. Fytte-helvette. Eller, hvis det er sånn at du av andre grunner ikke er interessert i Java er jo det forståelig (hehe), men da er det greit at du sier det som det er. Edit: EDIT: Jeg har ikke tenkt å programere programmer, men spill. Alt fra små drittspill, til noen bedre spill. ( etterhvert som jeg lærer da) C++ .. C++ ... "finnes ikke" noe annet enn C++ i sammenheng med spill. Doom3 er skrevet i C++, Quake er skrevet i C++. Sierra On-line: Birthright, Hellfire, Football Pro, Bullrider I & II, Trophy Bear, Kings Quest, Antara, Hoyle Card games suite, SWAT, and too many others to list... Blizzard: StarCraft, StarCraft: Brood War, Diablo I, Diablo II: Lord of Destruction, Warcraft III, World of Warcraft. Quicksilver: Shanghai Second Dynasty, Shanghai Mah Jongg Essentials, Starfleet Command, Invictus, PBS's Heritage: Civilization and the Jews, Master of Orion III, CS-XII. Microsoft: all games. Hopp rett på C++ med en gang hvis du skal kode spill; det er ikke noen vitts å kaste bort tid på noe annet til du er "god nok", men pass på at du koder C++ - og ikke C! Men skal du lære C++ så nytter det ikke å gi opp sånn som i sammenheng med Java-tutorialen(?). Endret 18. oktober 2004 av søppel Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Vell.. Hvilket språk er enklest når det gjelder å prgrammere "Operativ System", eller en GUI. Det går jo ann å programere "operativ system" i QuickBasic. Søk på GIMI på www.google.com Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 operativ system...eeh...trodde det var spill du ville lage jeg? når det gjelder gui er jeg enig i at java ikke er det enkleste...ihvertfall ikke uten en god gui-editor... på gui er visual studio det klart enkleste å bruke...og i så fall anbefaler jeg C# som språk...eventuelt VB.Net...men, disse har du også utelukket...hvorfor? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 operativ system...eeh...trodde det var spill du ville lage jeg? når det gjelder gui er jeg enig i at java ikke er det enkleste...ihvertfall ikke uten en god gui-editor... på gui er visual studio det klart enkleste å bruke...og i så fall anbefaler jeg C# som språk...eventuelt VB.Net...men, disse har du også utelukket...hvorfor? Har hørt at de er VELDIG vansklige. VB er for GUI basert, og c++ er ( tror jeg) valdig vanskeligt å sette seg inn i.. eller..? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 operativ system...eeh...trodde det var spill du ville lage jeg? når det gjelder gui er jeg enig i at java ikke er det enkleste...ihvertfall ikke uten en god gui-editor... på gui er visual studio det klart enkleste å bruke...og i så fall anbefaler jeg C# som språk...eventuelt VB.Net...men, disse har du også utelukket...hvorfor? Har hørt at de er VELDIG vansklige. VB er for GUI basert, og c++ er ( tror jeg) valdig vanskeligt å sette seg inn i.. eller..? C# er ikke det samme som C++!! For GUI-basert? Det er bare tull. VB.Net og C# er begge fullverdig objekt-orienterte programmeringsspråk på lik linje med java. Selv så liker jeg syntaksen til C# bedre en VB.Net... Fordelen med C# og VB.Net er at det er enkelt å lage GUI, men å si at de er for GUI-baserte blir bare tull! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Ok, Hva er hakket UNDER Java, c og VB.net? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har holdt på med VB6 og prøvde å gå til .net for en stund siden, men da synes jeg var hakket over. Hvorfor snakker du om OS hele tiden? Trodde du ville lage spill jeg Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Tjaaa... kan vell si jeg obestemte meg? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 hakket under og hakket over? i vanskelighetsgrad dere snakker om? skal du drive seriøs programmering så finner du ikke noe som er særlig enklere enn java og .net... For Vb6 programmerere kan det være vrient å gå over til .net fordi det er uvant med objekt-orientering... men, for en som starter med blanke ark så vil jeg tro at .net er minst like enkelt som vb6... Lenke til kommentar
søppel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hakket under? Du skal jobbe under jorda, men lage skyskrapere som strekker mot himmelen? Edit: Skjerp deg. Vær litt mer realistisk, og ikke så jævlig lat. Endret 18. oktober 2004 av søppel Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 DiskSpace10GB, tror du bør finne deg en annen hobby enn programmering, og internett generelt. Baserer dette utsagnet av inntrykket jeg får av deg i dine innlegg. Hva med friluftsliv, lære deg å spille gitar, få deg et clue, e.l.? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja, DiskSpace10gb. Tror du bør finne deg noe annet enn programmering. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 DiskSpace10GB, tror du bør finne deg en annen hobby enn programmering, og internett generelt. Baserer dette utsagnet av inntrykket jeg får av deg i dine innlegg. Hva med friluftsliv, lære deg å spille gitar, få deg et clue, e.l.? Jo, tusen takk for motivasjonen til å fortsette med å prøve å lære meg programering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå