stigfjel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Digitalglenn: det utsagnet du kommer med, er en typisk fanboy-uttalelse. I dag spiller det ikke så stor rolle om du kjøper kort fra nVidia eller ATI, man blir fornøyd uansett. Når det kommer til ytelse i Linux, er det riktig å si at nVidia knuser ATI. Alle vet at ATI sine linux-drivere er svært dårlige. Doom 3 for linux kjører ikke på ATI-kort i det hele tatt, her må man bruke GF-kort. Jeg endte opp med et ATI Radeon X800 Pro denne gangen, fordi jeg fikk det for 3000, det var et rent ATI-kort direkteimportert fra USA. Hadde jeg ikke fått det, kan det hende at jeg hadde gått for GF6800GT, på grunn av Linux-støtten. Men jeg endte opp med ATI fordi jeg var så fornøyd med ATI Radeon 9700 Pro (også et rent ATI-kort). Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Merkelig, at du er den eneste som har kommet til den konklusjonen, jeg har nemlig lest en del tester av disse kortene, riktignokk ikke "100000000000000" tester som du men ihvertfall en 20 stykker. CMR4 ut2004 De to eksemplene er for eksempel stikk i strid med det du sier thumbup: Kortene er veldig jevngode. Den eneste tingen jeg vill si at det ene kortet er bedre en det andre på er når det kommer til OpgenGL. Men det kan ha med drivere å gjøre har det vist seg i senere tid. Til trådstarter: som du ser på variasjonen i postene i denne tråden finnes det ikke et godt svar på spørsmålet ditt. kvaliteten, ytelsen og prisen er veldig lik Edit: Seriøse trykkleifs, beklager Endret 17. oktober 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Merkelig, at du er den eneste som har kommet til den konklusjonen, jeg har nemlig lest en del tester av disse kortene, riktignokk ikke "100000000000000" tester som du men ihvertfall en 20 stykker. CMR4 ut2004 De to eksemplene er for eksempel stikk i strid med det du sier thumbup: Kortene er veldig jevngode. Eneste jeg vill påstå at man kan si at det ene kortet er bedre en det andre er når det komemr til OpgenGL. Men det kan ha med drivere å gjøre har det vist seg i senere tid. Til trådstarter: som du ser på variasjonen i postene i denne tråden finnes det ikke et godt svar på spørsmålet ditt. kvaliteten, ytelsen og prisen er veldig lik er et kjent faktum at innen opengl har nvidia fordelen ja.. men samtidig koser ATI kort seg så fort du setter de under ekstrem stress ( AA, osv ). så de er gjevngode alt over Lenke til kommentar
Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Insolent: x800XT-kortet var overklokket til de ultimate grenser, med nitrogenkjøling, som for øvrig holder en temp på -196. Tror du leser innlegget litt feil... nVidia måtte bruke SLI, hvor de fikk 72xx poeng, for å slå ATI som hadde litt over 6000 poeng (uklokket). Snakker IKKE om han finnen som har 8xxx poeng... Forøvrig vet jeg temperaturen til flytende nitrogen. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja som de eksemplene jeg viste til sier. Jeg sier ikke at det ene er bedre en det andre, men det var bare for å motbevise digitalglenn sine påstander. Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 din dass.. det er fordi dette kortet har en del tilleggsfunksjoner! du har tydlig ikke no særlig peiling nei... so om det har tilleggsfunktioner eller ikke. dyrere er det uansett. det var det som var poenget. tenkt før du skriver noe i formeene!!! ALLE X800 XT PE kort har VIVO . Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 hør her gutta... 1. nvidia sine kort knuser ati sine i alle tester 2. ati sine kort har det med og bli buggete 3. for all del kjøp nvidia slenger opp noen teter til deg jeg så kan du se doom 3, ja jeg vet at doom blei lagt til nvidia Silmarion : En annen intresangt spørmål Har noen klart å få tak i et xt pe kort?, de er jo skrapet vekk på alle lager. Det er også helt utrolig at komplett har så mange orginale golden sample 2400 (med kobberkjølingen) Gainward har ikke klart å levere så de sender ut referangse kortene til nvidia. Begge selskapene har problemer med å levere ut 2k4 hl 2 (beta) 3d mark game 1 jeg fant ut ved og se masse tester at det eneste ati slo nvidia på var far cry på høy opløsning nå som du har lest testene kansje du skjønner bare let på nettet vedder 10 kr på at du finner svært lite som ati slår nvidia på masse skrivefeil finnes det nok, dere får undskylle Herregud, går det ann. Dette blir for dumt. Uttalsen din om at nvidia er bedre enn ati baserer du på to tester i to forskjellige reviews? Ati vs nvidia-diskusjonen blir bare bedre og bedre. Enig med fosfat. vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit god, help him. Hey . Her er en sammenlikning av mange rewieves og hvem som vant de forsjellige testene. Viser klart at noen teststedet favoritiserer den ene eller den andre produsenten . Silmarion , Ja det finnes mange som har X800 XT PE kort . Bare der jeg jobber er vi 2 stk med PowerColor X800XT PE assassin edition (oxo kjent som Bacpack edition ) . Komplett/Norek har solgt 300-400 XT PE kort i løpet av de siste månedene. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4609 Her er 7 stk powercolor x800xt PE igjen på lager Lenke til kommentar
hkg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 ........ vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Ser ikke ut som jeg trenger å svare på denne, da mange andre allerede har gitt svar på tiltale. Forøvrig foreslår jeg at moderatorer stenger denne threaden. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ati fordi driverne er kurante, kortene er billige, best på 3d mark! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Først og fremst så er du helt på bærtur , deretter bør du lese sticky`en ovenfor. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=255188 Endret 17. oktober 2004 av Robin B Lenke til kommentar
TDK Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Første post: Kameraten din sier at nVidia kortene tåler mer fysisk? :!: Du spiller da pokker meg ikke fotball med skjermkortet ditt, det skal stå i en boks og samle støv (les: kabinett). Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Merkelig, at du er den eneste som har kommet til den konklusjonen, jeg har nemlig lest en del tester av disse kortene, riktignokk ikke "100000000000000" tester som du men ihvertfall en 20 stykker. CMR4 ut2004 De to eksemplene er for eksempel stikk i strid med det du sier thumbup: Kortene er veldig jevngode. Den eneste tingen jeg vill si at det ene kortet er bedre en det andre på er når det kommer til OpgenGL. Men det kan ha med drivere å gjøre har det vist seg i senere tid. Til trådstarter: som du ser på variasjonen i postene i denne tråden finnes det ikke et godt svar på spørsmålet ditt. kvaliteten, ytelsen og prisen er veldig lik Edit: Seriøse trykkleifs, beklager hardfred: les hvem kort de tester før du slenger opp en post det kortet jeg snakker om og det du snakker om er 2 forskjellige kort, jeg snakker om det vanelige gainward 6800 ultra kortet evt. gainward 6800 GT golden sample som har microskopisk mindre ytelse. golden sample vilket jeg skall kjøpe snart forøverig så er jeg enig med de fleste her det går faktisk ikke ann og si at et er bedre en det andre nå jeg tenker meg om.... men jeg mener at nvidia klart her en liten fordel iogmed at de vinner på de fleste tester jeg her lest. kanke alle bare være venner ? og btw er det feige "teams" det er ca 100000000000 som støtter ati her og med og få andre som har fått opp øya jeg tenkete jeg skulle kjøpe sapphire radeon x800 pro vivo jeg og helt til jeg leste alle testene som viste at nvidia var bedre. til trådstarter: for all del kjøp hva du føler for og jeg tror nok at pcen din kommer til og kjøre grafikken vilt uansett men jeg mener at nvidia er knappe hakket bedre trykkleifs som en nevnte på her finnes det i aller høyeste grad srry Endret 18. oktober 2004 av digitalglenn Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har selv gainward 2400 gs 6800gt fra komplett, goes like hell, ikke mer å si om den saken. Kan ikke sammenlignes med et standard x800pro kort som jeg haddet før. så skall det lønne seg å kjøpe ati må du m iste garanti på et vivo kort. Xt pe kort ser knall ut men det er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå