Coffie=JavaCode Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Tror at det ikke er en målbar forskjell (det finnes ikke et program som forteller den generelle ytelses forskjellen ) mellom 800XT PE og 6800Ultra. De to er så godt som like gode, og jeg heller mot Nvidia grunnet bedre skjermkort oppsett, og drivere, og støtte i Linux. Derfor kjøpte jeg 6800GT og ikke 800Pro, og det samme gjelder i 6800Ultra vs 800XT PE Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 LOL, alle XT PE har VIVO....... :!: Sjekk her: Sapphire Radeon X800XT PE og her: MSI GF6800Ultra Ikke koom å si noe annet! Word! Lenke til kommentar
callisto Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 sorry! var litt for rask her, tenkte på vivo ja eller noe all-in-wonder opplegg men skulle nok ha sjekket på komplett først ja.. var forresten ikke meningen og kalle deg en dass Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 sorry! var litt for rask her, tenkte på vivo ja eller noe all-in-wonder oppleggmen skulle nok ha sjekket på komplett først ja.. var forresten ikke meningen og kalle deg en dass hehe, helt ok har blitt kaldt værre før Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 En annen intresangt spørmål Har noen klart å få tak i et xt pe kort?, de er jo skrapet vekk på alle lager. Det er også helt utrolig at komplett har så mange orginale golden sample 2400 (med kobberkjølingen) Gainward har ikke klart å levere så de sender ut referangse kortene til nvidia. Begge selskapene har problemer med å levere Lenke til kommentar
hkg Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) nope. xt pe med vivo er dyrere Som Jon A Feet sier så er xt pe billigere enn 6800ultra på komplett, men dette gjelder også generelt på nettet. Et kjapt søk med prisguiden vil vise at xt pe med vivo er billigere enn noe 6800ultra, uansett forhandler og merke. Forresten er denne diskusjonen meget utprøvd og ganske håpløs etter min mening. Hva er vitsen med å starte enda en? Det finnes mange diskusjoner som dette fra før av. simalarion: netshop har powercooler xt pe'er på lager. Endret 16. oktober 2004 av hkg Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 hør her gutta... 1. nvidia sine kort knuser ati sine i alle tester 2. ati sine kort har det med og bli buggete 3. for all del kjøp nvidia slenger opp noen teter til deg jeg så kan du se doom 3, ja jeg vet at doom blei lagt til nvidia ut 2k4 hl 2 (beta) 3d mark game 1 jeg fant ut ved og se masse tester at det eneste ati slo nvidia på var far cry på høy opløsning nå som du har lest testene kansje du skjønner bare let på nettet vedder 10 kr på at du finner svært lite som ati slår nvidia på masse skrivefeil finnes det nok, dere får undskylle Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Man kan vel si at ATI og Nvidia aldri har vært så lik på ytelse som med disse kortene. ATI lå jo en god del forran Nvidia når det var 9800 og 5959 som var 'High end' kort. Men etter min mening er begge brikkene like gode (hvis man ser bort i fra drivere osv.) ! Lenke til kommentar
hkg Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 hør her gutta... 1. nvidia sine kort knuser ati sine i alle tester 2. ati sine kort har det med og bli buggete 3. for all del kjøp nvidia slenger opp noen teter til deg jeg så kan du se doom 3, ja jeg vet at doom blei lagt til nvidia ut 2k4 hl 2 (beta) 3d mark game 1 jeg fant ut ved og se masse tester at det eneste ati slo nvidia på var far cry på høy opløsning nå som du har lest testene kansje du skjønner bare let på nettet vedder 10 kr på at du finner svært lite som ati slår nvidia på masse skrivefeil finnes det nok, dere får undskylle Herregud, går det ann. Dette blir for dumt. Uttalsen din om at nvidia er bedre enn ati baserer du på to tester i to forskjellige reviews? Ati vs nvidia-diskusjonen blir bare bedre og bedre. Enig med fosfat. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Så GF6800Ultra tar alltid X800XT PE ja..... http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD04MTI= Word! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har hatt Ati på de 4 siste kortene mine(4 eller mer) . Jeg skal skifte til et Nvidia nå rett og slett for og prøve begge deler. Jeg er litt Ati fan. Men faen heller kan jo ikke låse seg på et merke. Må nesten prøve noe anderledes. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 ingen som tenker på at x800xt pe er en del mer stillegående og bruker en del mindre strøm enn 6800ultra og det er fysisk en del mindre. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 herregud.. enda en tåpelig diskusjon om hvem som er best..... de er like gode totalt sett.. Nvidia presterer litt bedre i OpenGL, mens ATI jevner det ut på andre områder.. men alt i alt er de som 2 dråper vann. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 ytelsesmessig er de veldig like, en bør bare kjøpe det en føler for selv, men skal du ta støy og strømforbruk i betraktning så er x800xt PE det selvsagte valg. Jeg stod selv ovenfor det valget for ca 2 mnd siden og endte opp men powercolor x800xt PE, har bygget en pc mned et 6800 kort og kjøleren støyet fælt. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 ytelsesmessig er de veldig like, en bør bare kjøpe det en føler for selv, men skal du ta støy og strømforbruk i betraktning så er x800xt PE det selvsagte valg. Jeg stod selv ovenfor det valget for ca 2 mnd siden og endte opp men powercolor x800xt PE, har bygget en pc mned et 6800 kort og kjøleren støyet fælt. og så kommer vi til de som liker overklokking. nvidia 6800 serien klokker mye bedre enn x800.. osv.. osv.. osv.. osv.. jeg gidder ikke ta denne diskusjonen for n'te gang... Spør du meg burde slike treads lukkes av en moderatoren med en gang den blir laget.. har allerede hatt 100 forskjellige slike diskusjoner på dette forumet.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Trådstarter : Angående komponentene som blir brukt på ati eller nvidia kortene vil jeg nok tro at begge fabrikkantene bruker jevngode deler, tviler sterkt på at de tørs å ta risikoen på å få retur på kort med ødelagte kondensatorer eller lignende når de er såpass dyre å produsere. Tviler også sterkt på at kameraten din har noen kvalifikasjon i det hele tatt til å uttale seg angående "kvaliteten" rent fysisk på kortene. Når det gjelder hvilket kort som er best er det rett og slett en smaksak, kan gjerne gi noen argumenter for begge kortene : Ati x800 : SFF : Small form factor, kortene er ikke like lange som geforce sine kort og kan plasseres i HTPC , Barebone etc. Mindre sannsynlighet for at kortet skal komme bort i andre komponenter (avhengig selvsagt av kjøleløsningen). Lavere strømkrav enn Geforce 6 serien, men krever også en god psu. Utvikler mindre varme. Geforce 6 : Har støtte for Shader Model 3.0. Generelt bedre i opengl (men ati har hatt god framskritt her). God støtte for Linux med ok drivere. Uansett hvilket kort du kjøper så kommer du til å bli fornøyd og uansett hva kompisen din sier så driter han seg fullstendig ut : Begge kortene er så og si like gode og yter veldig bra, det finnes ingen vinner i dette kappløpet. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 hør her gutta... 1. nvidia sine kort knuser ati sine i alle tester 2. ati sine kort har det med og bli buggete 3. for all del kjøp nvidia slenger opp noen teter til deg jeg så kan du se doom 3, ja jeg vet at doom blei lagt til nvidia ut 2k4 hl 2 (beta) 3d mark game 1 jeg fant ut ved og se masse tester at det eneste ati slo nvidia på var far cry på høy opløsning nå som du har lest testene kansje du skjønner bare let på nettet vedder 10 kr på at du finner svært lite som ati slår nvidia på masse skrivefeil finnes det nok, dere får undskylle Herregud, går det ann. Dette blir for dumt. Uttalsen din om at nvidia er bedre enn ati baserer du på to tester i to forskjellige reviews? Ati vs nvidia-diskusjonen blir bare bedre og bedre. Enig med fosfat. vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 hør her gutta... 1. nvidia sine kort knuser ati sine i alle tester 2. ati sine kort har det med og bli buggete 3. for all del kjøp nvidia slenger opp noen teter til deg jeg så kan du se doom 3, ja jeg vet at doom blei lagt til nvidia ut 2k4 hl 2 (beta) 3d mark game 1 jeg fant ut ved og se masse tester at det eneste ati slo nvidia på var far cry på høy opløsning nå som du har lest testene kansje du skjønner bare let på nettet vedder 10 kr på at du finner svært lite som ati slår nvidia på masse skrivefeil finnes det nok, dere får undskylle Herregud, går det ann. Dette blir for dumt. Uttalsen din om at nvidia er bedre enn ati baserer du på to tester i to forskjellige reviews? Ati vs nvidia-diskusjonen blir bare bedre og bedre. Enig med fosfat. vær så snill og les hva jeg skriver........ som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet og ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit god, help him. Lenke til kommentar
Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 1. nvidia sine kort knuser ati sine i alle tester Egentlig skulle hr. virkelighet avlegge deg et besøk, men du får nøye deg med dette: Hexus.net test Og du er klar over av nVidia måtte kjøre SLI for å slå ATIs XT PE i 3dmark05? Skal bli gøy å se XT PE kjøre Video Array da... Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en 6800 Ultra helt til jeg leste tester rundt om på nettet. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) vær så snill og les hva jeg skriver........ Jeg gjorde det. som sagt jeg har vært igjennom X antall tester på nettet Da har du lest veldig mange favoriserende tester, eller ikke lest dem i det hele tatt. For denne gangen kan man ikke kåre en vinner av kortene, siden de har så lik ytelse, og de yter litt bedre i i enkelte ting, begge to. ALLE sier at nvidia er bedre på nesten alt et eksempel fpr og motbevise dette er farcry men det er en av SVÆRT få ting ati slår nvidia på. Da er ALLE ganske fanboys, les det jeg skrev i den andre quoten. ps. gadd ikke slenge opp 100000000000000 tester heller det blir for teit Jeg vil tro at du ikke gjør det fordi du ikke vet om noen slike tester. _Prime_: unødvendig kommentar... Insolent: x800XT-kortet var overklokket til de ultimate grenser, med nitrogenkjøling, som for øvrig holder en temp på -196. nVidia sine SLI-kort var ikke overklokket i det hele tatt. Dessuten kan drivere ordne på mye. Endret 17. oktober 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå