Zepticon Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Hei.... Før jeg sier noe som helst annet vil jeg si at dette ikke sval være en "ATI er dritt" eller "GeForce suger" post... KUN SAKLIGE ARGUMENT.... Så til saken... Jeg og en venn har en heftig diskusjon gående... Han mener at det eneste korte som er verdt å satse på er GeForce serien fordi det har overlegen ytelse, pris, og at det KUNN er fokusert mot gaming... Han mener også at GeForce kortene er mer solide og tåler mer enn et ATI kort rent fysisk, og at kvaliteten på komponentene er bedre. Jeg derimot mener at ATI er minst like god som GeForce (og kansje hakket bedre) er på alle disse områdene. En annen ting er om det er forskjell på forholdet mellom Geforce og Radeon i de forskjellige prisklassene? Budsjett, Mellomklasse og High-End? Derfor vil jeg gjerne høre andres synspunkter i saken. Og om noen kunne lete frem noen tester, prislister eller noe lignenede til å støtte argumentene deres... OK... det kan kansje høres ut som en fan-boy diskusjon, men d er faktisk ikke d... Og om argumentene ikke er saklige så drit i å post.... Endret 16. oktober 2004 av Zepticon Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Han mener at det eneste korte som er verdt å satse på er GeForce serien fordi det har overlegen ytelse, pris, og at det KUNN er fokusert mot gaming... Han mener også at GeForce kortene er mer solide og tåler mer enn et ATI kort rent fysisk, og at kvaliteten på komponentene er bedre.Jeg derimot mener at ATI er minst like god som GeForce (og kansje hakket bedre) er på alle disse områdene. Du har helt rett og han er helt på jordet. ATI er like solid, kvaliteten er vel så bra og ytelsen er minst like bra som nvidia på generell basis. (Enkelte ganger bedre, ofte like bra og enkelte ganger dårligere) Jeg vil påstå at akkurat for øyeblikket er ATI sitt toppkort X800 XT PE kanskje det raskeste kortet på markedet (om bare ørlite bedre enn 6800 Ultra) men at begge har utrolig bra kort. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Akkurat d jeg også mener.... At ATI er kommen akkurat like langt som nVida når det gjelder kvalitet på kortene. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg vil påstå at akkurat for øyeblikket er ATI sitt toppkort X800 XT PE kanskje det raskeste kortet på markedet (om bare ørlite bedre enn 6800 Ultra) men at begge har utrolig bra kort. jepp dette er riktig. men økonomisk er jo nVidia kortene "bedre". x800xt pe koster jo shorta!! men det gjør vel kanskje topp kortet til nVidia også, selv om jeg tviler på at det er like dyrt. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Han vennen din lever i fortida! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Etter min mening har nVida de beste budsjet kortene, de har jo (snart) også SLI (to kort som deler på jobben, 60% - 90% bedre ytelse), men det er marginalt med forskjell mellom to kort i samme prisklasse av kortene. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 jepp! på komplett var x800xt pe(det dyreste av disse altså) 500,- dyrere enn det dyreste ultra kortet Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Med andre ord xt pe er det råeste kortet du får, med 6800le får du mest igjen for pengene. Dette skulle være et morsomt kort! Asus Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP, ATI X800XT PE, VIVO, Retail Men mitt 6800 golden sample viser seg å være utrolig klokke vennlig (spesielt etter ny goop å stramming av skruer, men det bråker så Edit: Får ikke advart nokk ganger, glemm standard x800pro kort (haddet det selv en stund) du må minst a vivo, ved hardmodding går som regel kortet til h****** Endret 16. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Uff, ikke enda en post om dårlig oppdaterte kamerater Du kan si til vennen din at ATI og nVidia er ca like gode, ATI yter litt bedre i enkelte spill og tester, og akkurat det samme gjelder for nVidia. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 jepp! på komplett var x800xt pe(det dyreste av disse altså) 500,- dyrere enn det dyreste ultra kortet Wtf? Det dyreste 6800 Ultra koster over 8000 på Komplett... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Med andre ord xt pe er det råeste kortet du får mens 6800le får du mest igjen for pengene. ca 100% riktig Lenke til kommentar
callisto Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 jepp! på komplett var x800xt pe(det dyreste av disse altså) 500,- dyrere enn det dyreste ultra kortet din dass.. det er fordi dette kortet har en del tilleggsfunksjoner! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) din dass.. det er fordi dette kortet har en del tilleggsfunksjoner! Hvis du snakker om VIVO, så vil jeg stille deg følgende spørsmål: Tror du ikke at de som faktisk bruker denne funksjonen, kjøper slike ting utenom? Hvor ofte bruker du VIVO? btw: Å kalle folk ting på dette forumet, er såvidt jeg vet, ikke tillatt Endret 16. oktober 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Nå har jeg alltid GeForce, untatt den første pcn min i 1997 som det var ATi Rage Pro eller noe lignende på. Jeg er litt Fan-boy av GeForce men etter det jeg har lest av erfaring ang. de nye ATi kortene så mulig jeg snur mening snart. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) he he det er jo først nå Nvidia er konkurranse dykktige igjen jo, tror du skulle tenkt på dette i fx tiden jeg Edit: å du har et fx5600 ja Slatan jeg har langt over 1000 poster jo, mye ubrukelig der skulle man tro Endret 16. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) din dass.. det er fordi dette kortet har en del tilleggsfunksjoner! du har tydlig ikke no særlig peiling nei... so om det har tilleggsfunktioner eller ikke. dyrere er det uansett. det var det som var poenget. tenkt før du skriver noe i formeene!!! Endret 16. oktober 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Errrhm, på komplett koster det billigste XT PE: 4475,- mens billigste GF6800 Ultra koster: 4695,- Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 nope. xt pe med vivo er dyrere Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 men strengt tatt har det bare fordel med vivo kort i pro serien pga softmodding? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå