Gå til innhold

nVida GeForce vs ATI Radeon

Zepticon

Anbefalte innlegg

Hei....

Før jeg sier noe som helst annet vil jeg si at dette ikke sval være en "ATI er dritt" eller "GeForce suger" post... KUN SAKLIGE ARGUMENT.... :nei:

Så til saken...
Jeg og en venn har en heftig diskusjon gående... Han mener at det eneste korte som er verdt å satse på er GeForce serien fordi det har overlegen ytelse, pris, og at det KUNN er fokusert mot gaming... Han mener også at GeForce kortene er mer solide og tåler mer enn et ATI kort rent fysisk, og at kvaliteten på komponentene er bedre.
Jeg derimot mener at ATI er minst like god som GeForce (og kansje hakket bedre) er på alle disse områdene.

En annen ting er om det er forskjell på forholdet mellom Geforce og Radeon i de forskjellige prisklassene? Budsjett, Mellomklasse og High-End?

Derfor vil jeg gjerne høre andres synspunkter i saken. Og om noen kunne lete frem noen tester, prislister eller noe lignenede til å støtte argumentene deres...

OK... det kan kansje høres ut som en fan-boy diskusjon, men d er faktisk ikke d...

Og om argumentene ikke er saklige så drit i å post.... :whistle: Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han mener at det eneste korte som er verdt å satse på er GeForce serien fordi det har overlegen ytelse, pris, og at det KUNN er fokusert mot gaming... Han mener også at GeForce kortene er mer solide og tåler mer enn et ATI kort rent fysisk, og at kvaliteten på komponentene er bedre.

Jeg derimot mener at ATI er minst like god som GeForce (og kansje hakket bedre) er på alle disse områdene.

Du har helt rett og han er helt på jordet. ATI er like solid, kvaliteten er vel så bra og ytelsen er minst like bra som nvidia på generell basis. (Enkelte ganger bedre, ofte like bra og enkelte ganger dårligere)

Jeg vil påstå at akkurat for øyeblikket er ATI sitt toppkort X800 XT PE kanskje det raskeste kortet på markedet (om bare ørlite bedre enn 6800 Ultra) men at begge har utrolig bra kort.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at akkurat for øyeblikket er ATI sitt toppkort X800 XT PE kanskje det raskeste kortet på markedet (om bare ørlite bedre enn 6800 Ultra) men at begge har utrolig bra kort.

jepp dette er riktig. men økonomisk er jo nVidia kortene "bedre". x800xt pe koster jo shorta!! men det gjør vel kanskje topp kortet til nVidia også, selv om jeg tviler på at det er like dyrt.

Lenke til kommentar

Med andre ord xt pe er det råeste kortet du får, med 6800le får du mest igjen for pengene.

Dette skulle være et morsomt kort!

Asus Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP, ATI X800XT PE, VIVO, Retail

Men mitt 6800 golden sample viser seg å være utrolig klokke vennlig (spesielt etter ny goop å stramming av skruer, men det bråker så ;)

Edit: Får ikke advart nokk ganger, glemm standard x800pro kort (haddet det selv en stund) du må minst a vivo, ved hardmodding går som regel kortet til h******

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
din dass.. det er fordi dette kortet har en del tilleggsfunksjoner!

Hvis du snakker om VIVO, så vil jeg stille deg følgende spørsmål:

Tror du ikke at de som faktisk bruker denne funksjonen, kjøper slike ting utenom?

Hvor ofte bruker du VIVO?

btw: Å kalle folk ting på dette forumet, er såvidt jeg vet, ikke tillatt :)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
din dass.. det er fordi dette kortet har en del tilleggsfunksjoner!

du har tydlig ikke no særlig peiling nei... so om det har tilleggsfunktioner eller ikke. dyrere er det uansett. det var det som var poenget. tenkt før du skriver noe i formeene!!!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...