salah Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Heisann folkens.... Jeg har en Asus A7V-VM hovedkort (Med BIOS fra Phoenix) som piper når jeg slår den på. Den piper et langt pip og to korte. Kan noen hjelpe meg med hva de betyr? Maskinen min er en HP Pavilion maskin.... Når jeg slår på maskin og det kommer pipinga og ingenting skjer. Når som vet noe om dette?? Jeg har prøvd å resette BIOS uten at det har hjulpet. Jeg er VELDIG takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 vell, hadde en maskin med abit nf-7 som peip omtrent sån, det viste seg ov være sjemkortet som ikke funka. Prøv med et anet sjermkort, hvis ikke det funker prøv med annen cpu, bytt til deler du veit funker for og finne feilen. Lenke til kommentar
salah Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Mitt problem da er at jeg ikke har noen andre deler enn mus, tastatur og sånt, og jeg vet at ikke noen av disse er gale for de bruker jeg til den bærbare maskinen også... Ingenting annet som kan gjøres? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Så du har ikke mulighet for og bytte ut "innmaten" (hardwaren) på pcen. hvi sdu kjenner noen med deler som passer så kan du jo spøre om du får lov ti log låne noen. Går ikke det tror jeg du må belage deg på og åpne lomeboka for suport ett eller annet sted. Lenke til kommentar
salah Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Neivel men det hovedkortet jeg har er så gammalt at det er bedre å skifte ut hovedkort istedet. Problemet er at da må jeg kjøpe ny kabbis også fordi det kabinettet jeg har nå er spesielt tilpassa hovedkortet. Jeg må også kjøpe nye rambrikker fordi rambrikkene jeg har SDRAM og de fleste hovedkortene tar ikkje det =( Altså er det ingen mulighet for å teste maskinen via diskett?? Diskettstasjonen er nemlig ikke ødelagt og det funker ^^ Men kan det være skjermkortet som har tatt kvelden? Det vises ingenting på skjermen min når jeg slår på maskinen Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Ville prøvd og få lånt et sjermkort av noen og prøvd jeg, men hvis pcen er så gammel tror jeg det blir dyrt og få service fra noen med fragbrev. Men har du prøvd og ta pcen fraverandre og så kunn sette i fx cpu og ram, IKKE mer og sjekka om det piper da, og så med sjermkotet og så ett komponet av gangen. Men siden pcen virker så gamel er det kansje på tide med en nyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå