enden Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 En kompis av meg har skaffet seg en ny maskin, men sliter med at han ikke kommer lenger enn 27% i installasjonen av winXP. Jeg har ikke alle detaljer om manskinen, men vet følgende CPU: P4 3Ghz HK: Epox (usikker på hvilket, men det mangker firewire og har en S-ATA kontroller for fire enheter som bruker driver 3114 ) Minne: 512 ukjent PC 3200 brikke Hdd: wd 200GB S-ATA CD-rom koblet på IDE 1 som master Maskinen booter fint, men finner ingen hdd uten å legge inn driver fra diskett under oppstart. Greit nok. Disken dukker opp og windows legges inn på en stor partisjon. Formatering går greit og kopiering av filer begynner. På 27% henger den seg, og CD-rom-en slutter og lese (på en inf-fil). Jeg kjørte memtest86 på den i går og fant masser av feil på minnet. Det ble byttet idag, men jeg har fått beskjed om at probelemene vedvarer. Han kar kjørt memtest selv, men finner ikke feil. Noen tips om hva det kan være? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 For at windows skal finne scsi, sata, ata-kontrollerkort (og raid kontroller? har ikke prøvd det) før innstallasjon må man legge til driver for dette (f6) når man starter innstallasjonen. Bare noe du må leve med Kan det være en feil på cd'en? Er det mulig å teste denne på en annen maskin? Sp+ Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Må bare anta at det er original windowscd og at det ikke er her feilen ligger? Hvis windows har blitt forsøkt installert på samme disk hver gang, og denne har blitt formatert på nytt hver gang installasjon har blitt forsøkt, kan det hende at det er en feil på disken. Forsøk å partisjoner opp disken og installer windows på den partisjonen som ikke ligger først på disken, ikke ideelt som en varig konfigurasjon, men det går. Dersom disken er ny, vil det jo være naturlig å returnere en disk med feil, dersom dette skulle være tilfelle... Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Mente ikke å antyde at cd'en ikke var orginal, men om det var en fysisk feil (ripe e.l) på den. Sp+ Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hvor mange ganger må jeg si dette? 1: Hva er idle temp på cpu? 2: Test minnet med memtest86. (Edit: ser du har gjort det... tidlig på morgenen, så det er ikke enkelt å få med seg alt!) Endret 17. oktober 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Prøvd en annen cdrom og en annen CD? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Opplevd samme selv.. HK var da defekt..... husker ikke hva fila heter... men var en inf. fil ja Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei, mulig det ligger en konflikt når raid kontroller/kanal ligger inkoblet på 1 hdd, se i bios om det er mulig å kjøre enkel sata, ev flytte på sata kabel. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Fikk det til med en annen CD - win 2000. Skulle seff ha testet dette først, men jeg var ikke klar over at han hadde det tilgjengelig Takk for hjelpen i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå