Gå til innhold

Hvorfor ikke lov å bruke <p>?

Anbefalte innlegg

<p><a href="index.php">Main Page</a></p>

Da sier valideringa på w3school:

Line 2, column 2: document type does not allow element "P" here

<p><a href="news.php">News</a></p>

Hvorfor er ikke det lov? Hvordan kan jeg fikse det?

PS! Dette kommer på alle menyene mine, så det står egentlig:

Line 2, column 2: document type does not allow element "P" here

<p><a href="news.php">News</a></p>

The element named above was found in a context where it is not allowed. This could mean that you have incorrectly nested elements -- such as a "style" element in the "body" section instead of inside "head" -- or two elements that overlap (which is not allowed). 

One common cause for this error is the use of XHTML syntax in HTML documents. Due to HTML's rules of implicitly closed elements, this error can create cascading effects. For instance, using XHTML's "self-closing" tags for "meta" and "link" in the "head" section of a HTML document may cause the parser to infer the end of the "head" section and the beginning of the "body" section (where "link" and "meta" are not allowed; hence the reported error). 

✉ 

Line 3, column 2: document type does not allow element "P" here

<p><a href="me.php">About Me</a></p>

✉ 

Line 4, column 2: document type does not allow element "P" here

<p><a href="aboutsite.php">About Site</a></p>

✉ 

Line 5, column 2: document type does not allow element "P" here

<p><a href="http://home.no.net/nanbjor2/Bilder/" target="_blank">Pictures</a></p

✉ 

Line 6, column 2: document type does not allow element "P" here

<p><a href="http://www.home.no/medlem/gjestebok.cgi?user=nanbjor" target="_blank

✉ 

Line 7, column 3: document type does not allow element "BR" here

<br>

På forhånd takk :)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du plassert p inni et anna inline element? Glømt body tags?

Han har sikkert glemt body-taggen.

BTW: Visste dere at om man ikke har med start og slutt-taggene til body-elementet i HTML, så blir de automatisk lagt til? :)

hmm. godt og vite ^^ jeg trur jeg må lære meg mer om html..

dette er nok litt off topic men bare lurer på en ting. noen som veit hvordan man setter inn et design man har laget ?? eller eventuelt et prog. man kan lage templates i ( som går i dreamweaver )

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men jeg svarte på noe liknende spørsmål på denne tråden

Blir litt unødvendig å opprette enda en tråd med liknende problem omkring samme kode.

Der hadde du <p>'ene inni en <h4>. Nå blir det enda vanskeligere å feilsøke siden du ikke poster noe kode denne gang.

Lenke til kommentar
BTW: Visste dere at om man ikke har med start og slutt-taggene til body-elementet i HTML, så blir de automatisk lagt til? :)

Bare i HTML 4.01 og eldre, vel å merke. I XML fins det ikke noen slik «tag minimalization»-finesse, og derfor må alle elementer markeres eksplisitt i alle nyere versjoner av HTML (XHTML). Dette er egentlig bare vel og bra, fordi man ikke er avhengig av å lese DTD-en for å kjenne elementstrukturen i dokumentet (med mindre man gjør utstrakt bruk av entitetsreferanser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...