Gå til innhold

Hva er best, K700i eller 6230?


T-mac1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6230 er klart best på alle punkter utenom skjermen og java 1

Dummeste jeg har hørt.

 

Sony Ericsson er jo kåret til en klar 1'er på ALT fremfor Nokia. Nokia slår KUN Sony Ericsson på minnekort. Det er det ENESTE.

 

Bare les hvilke tester som helst det.

 

Nokia 6230 strøyk jo tilogmed så det sang etter i Forbukerrapporten nylig publisert på Dagbladet.

 

Og noen over her nevnte at Nokia var bedre på MP3 og radio. Vel, Sony Ericsson K700i's radio er jo regnet som den beste på markedet.

 

Les tester og tro hva du vil - tror de fleste konkluderer med at K700i er en klar 1'er. Har også fått et "Anbefalt produkt" av amobil.no - det har ikke Nokia 6230 fått.

Lenke til kommentar

jeg hadde k700i måtte bytte den to gange i en måned pga. masse feil...så til slutt la jeg på noen hundre kroner så kjøpte jeg en 6230 og har hatt den i to måned og synes 6230 er ti ganger bedre på alt...utenat skjermen, uansett så er skjermen til 6230 sylskarp og klar, helt perfekt for meg of det er samma om jeg får riper på skjermen sinden jeg bare kan skifte deksel. som man ikke kan kan gjøre med k700i...fikk riper på skjermen på k7ppi og kunne ikke gjøre noe...så jeg synes 6203 er bra og det er den man bør velge, seff er dette min mening etter erfaring!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Som over lurte jeg på hvilke av telefonene som er best.

 

Takker for svar.

Tror ærlig talt aldri du vil klare å få et godt svar på hvilken som er best. Til det er folk altfor subjektive - meg selv inkludert.

 

Derfor må du nesten finne ut av dette selv ved hjelp av tester etc.

 

Man kan starte med en direkte sammenlikning av de to telefonene. En slik sammenlikning finner du her. Her kommer det ganske klart frem at telefonene er svært like foruten at Nokia støtter minnekort, mens Sony Ericsson har "kameralys".

 

Videre kan man refere til tester. Her opplyser jeg kilde, telefon og karakter.

 

DinSide.no:

- Nokia 6230: 5 (terningkast)

- SE K700i: 5 (terningkast)

 

Amobil.no:

- Nokia 6230: 4 (terningkast)

- SE K700i: 5 (terningkast - anbefalt!)

 

Mobiltesten.no:

- Nokia 6230: 502 (poeng)

- SE K700i: 506 (poeng)

 

ITavisen.no:

- Nokia 6230: 4 (terningkast)

- SE K700i: 6 (terningkast - eneste tlf med 6'er)

 

I tillegg kan jeg nevne at Nokia 6230 til dels har blitt slaktet i utenlandske "nettaviser" som MobileBurn, Mobile-Review osv., mens jeg helt klart vil påstå at SE K700i har høstet mest god kritikk.

 

Avslutningsvis kan det vises til hovedoppslaget i VG.no her om dagen: "Nokias prestisjetelefon tålte ikke test! Stell pent med Nokias populære modell 6230. To av fire eksemplarer ble ødelagt under Forbrukerrapportens test.".

 

Nå kommer det an på hvilke briller man har når man leser disse testene, jeg har Sony Ericsson-briller, men jeg mener det levnes liten tvil om at Sony Ericsson K700 er et KLART bedre produkt enn Nokia 6230 på alt - foruten minnekort.

 

Lykke til med valget! :w00t:

Lenke til kommentar

Kommer bare med fakta jeg. Har ikke tatt stilling til hvorvidt testene er faglig godt gjennomført.

 

Men ville i hvertfall tatt med Amobil.no sin test i vurderingen - de vet hva de snakker om. ITavisen og DinSide har kanskje litt mer "folkelige" tester, men jeg synes ikke de er helt på jordet.... Mobiltesten er vel også ganske faglig bra.

 

De utelandske sidene vet i hvertfall hva de prater om.

 

Men som sagt - hver sin smak, men testene viser jo sitt...

Lenke til kommentar

Totalt sett skal K700i vere bedre en 6230.

 

Men så spørs det jo hva som spiller en rolle for deg...

 

En ting som er bevist(har selv testet med begge modellene) er at 6230 har ett utrolig mye bedre nattmodus-funksjon på kameraet sitt enn K700i.

På 6230 ble det lyst og fint, med litt rød farge, men med K700i blir masse hvite prikker på bilde.

 

Men så har K700i større skjerm da. Og video-lampe, som faktisk er effektiv.

 

Men vil du slippe og lade telefonen din ofte velger du 6230. Er du aktiv med din k700i og dens mange funksjoner så kan det hende du må lade på ett døgn.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både 6230 og K700i ganske mye og begge er gode mobiler.. jeg vil påstå at disse to er de beste allround telefonene på markedet i forhold til pris.

 

Jeg mener også at K700i slår 6230 på nesten på alle områder.. men ikke alle.

 

I K700i sin favør:

  • De er omtrent like store, K700i er litt mindre og litt lettere.
  • K700i har ganske mye bedre skjerm og litt bedre kamera, samt at man har kameralys som også kan brukes som lommelykt.
  • Selv om jeg ikke tror 6230 har så lett for å gå i stykker som de skal ha det til er garantert K700i mer solid laget.
  • Når man lager video-klipp på PC'en og overfører dem til tlf. så støtter K700i mye høyere kvalitet på video-filene enn det 6230 gjør..
  • En ting jeg syns er genialt med K700i er at når man skriver en mld. og skal sende den så lager den en liste over de du har sendt meldinger til tidligere slik at man slipper å rote rundt i kontakt-lista når man skal sende.

I 6230 sin favør:

  • Minnekort
  • At man kan legge kontakter i grupper, dette savner jeg fra Nokia'en.
  • At man kan lage mapper å legge meldinger i selv.
  • Bedre høytaler, joda K700i sin er ikke ille den heller.. men 6230 spiller høyt med kraftig lyd.
  • At man kan legge inn bursdager i kalenderen, fatter ikke at de ikke har lagt inn støtte for dette på K700i som ellers har en veldig bra både kontakt-liste og kalender.
  • Søkefunksjonen i kontakt-lista er bedre, på K700i kan man kun søke på første bokstaven(dette blir rettet i siste fw).

Totalt sett vil jeg si at K700i er bedre i daglig bruk mye pga den gode skjermen + at den er litt mindre, lettere og er godt avrundet i kantene så den ligger godt i lomma. En veldig negativ ting med 6230 er at hvis man bruker bakgrunnsbilde så ser man nesten ikke hvem som ringer, teksten skulle lagt seg i en hvit rute så det hadde vært mulig å lese den.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
jeg hadde k700i måtte bytte den to gange i en måned pga. masse feil...så til slutt la jeg på noen hundre kroner så kjøpte jeg en 6230 og har hatt den i to måned og synes 6230 er ti ganger bedre på alt...utenat skjermen, uansett så er skjermen til 6230 sylskarp og klar, helt perfekt for meg of det er samma om jeg får riper på skjermen sinden jeg bare kan skifte deksel. som man ikke kan kan gjøre med k700i...fikk riper på skjermen på k7ppi og kunne ikke gjøre noe...så jeg synes 6203 er bra og det er den man bør velge, seff er dette min mening etter erfaring!

DEn synes jeg var litt dum...

 

Du kan jo ikke sammenligne en tlf som er noe feil med, med en som ikke er det..det blir litt "corny"

 

Hvis du hadde fårr en feilfri K700 so har du komme til å sagt noe HElt annet trur jeg!!

 

 

Å husk pps.... med nyeste FW til K700 så er alt dette.. bla fortere igjennom menyer,, batteritid er forbedret å ALLT dette MYYYYE bedre nå..

 

Seriøst.. jeg har ikke ladet min K700 nå på en uke..!! jeg har ringt MANGE i løpet av uken å send masse mms å sms osv... har fremdeles bare brukt 50% av batteriet!!..

 

Så kjøper du deg K700 å oppdaterer den, så slår den 6230 på ALT! untatt minnekort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...