toretang4 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hei Her kommer jeg med nok et intelligent spørsmå (Ironi) Jeg har forstått det slik at jeg har et rustent bremseskjold som gnikker borti, og som derfor lager høye tikkelyder når jeg kjører og bremser. Videre har jeg blitt fortalt av en mekaniker at bremsskjoldet kommer til å ruste vekk, slik at det ikke er noe poeng å bry seg om dette. Kan jeg ikke bare ta vekk hele bremeskjoldet med en gang da, så slipper jeg å vente på at det ruster vekk. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 da må du nokk bytte bremseskjold. Det har trossalt en mening ved å stå der.. er ikke satt der for morro skyld. Men HVA det står der for.. vet jeg ikke.. sansynligvis for å beskytte bremsene mot sørpe, og skitt vill jeg tro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Framme har bremseskjoldet som funksjon å kjøle bremseskivene. De er formet som et scoope framme slik at de skal lede luft mot bremseskiven. På biler med trommelbremser har de vel bare som funksjon å hindre dritt å komme inn i trommelen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja, det er riktig som de andre sier her. Skjoldet skal hindre skitt, vann, steinsprut og mye annet.. Var jeg degg ville jeg gått til forhandleren av bilen din og kjøpe et skjold på delelageret og montert det selv hvis du har den kunnskapen... Du sier at det gnikker borti? Hva med å ta av hjulet og bøye det bakover.. Skal vist ikke være så vanskelig for plata er ikke særlig tykk. Mulig det hjelper.. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ikke alltid du må av med hjulet for å bøye det heller. Bare å legge seg ned. Dersom det er ødelagt, kjøp et nytt og bytt. Gjort på 30min. Hvis ikke, bøyer du det slik at det ikke tar borti. Mission accomplished! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ikke alltid du må av med hjulet for å bøye det heller. Bare å legge seg ned. Dersom det er ødelagt, kjøp et nytt og bytt. Gjort på 30min. Hvis ikke, bøyer du det slik at det ikke tar borti. Mission accomplished! Enig med deg drkaos Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 På biler med trommelbremser har de vel bare som funksjon å hindre dritt å komme inn i trommelen. Biler med trommelbremser har ikke bremseskjold, det ligger litt i sakens natur at man ikke trenger det. Bakplata sørger for tilstrekkelig beskyttelse, og sørger i tillegg for å holde bremsepumper og bånd på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå