Gå til innhold

ADVARSEL: 6800LE (fysisk størrelse)


Insomnis

Anbefalte innlegg

Dette kortet er STORT !! Ser ikke at noen andre har nevnt dette før, men jeg fikk et lite sjokk da jeg så kortet. Jeg har et relativt stort Chieftech tower. Og kortet er 2mm unda harddisken, og strømpluggen til kortet ligger nå å hviler oppå harddisken.

 

Jeg måtte fjerne kabler fra harddisker for i det hele tatt få montert kortet.

 

Og hvis noen lurte på dette med mod'ing av kortet, så vil jeg bare si at det ikke er noen garanti, og at det tilsynelatende kan se ut til å virke, men at det faktisk ikke gjør det ved litt mer nøye testing. Se mer her :

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2963316

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kortet er STORT !! Ser ikke at noen andre har nevnt dette før, men jeg fikk et lite sjokk da jeg så kortet. Jeg har et relativt stort Chieftech tower. Og kortet er 2mm unda harddisken, og strømpluggen til kortet ligger nå å hviler oppå harddisken.

 

Jeg måtte fjerne kabler fra harddisker for i det hele tatt få montert kortet.

 

Og hvis noen lurte på dette med mod'ing av kortet, så vil jeg bare si at det ikke er noen garanti, og at det tilsynelatende kan se ut til å virke, men at det faktisk ikke gjør det ved litt mer nøye testing. Se mer her :

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...33;entry2963316

Jeg har Gainward 6800LE montert i et Aopen H600B og jeg synes ikke det var for stort. Selvfølgelig er det stort i forhold til eldre kort, men det er sikkert enda 10 cm og vel så det ut til noen av harddiskene mine.

 

Jeg hadde ihvertfall ingen problemer. Jeg tror heller ikke grafikkorta blir mindre i fremtiden dersom du skal ha et high-end kort. Man kan da like greit gi en generell advarsel mot alle 6800 kort og alle X800 kort.

 

Jeg har også softmodda kortet mitt til 16 pipes og 6 Vp og det funker flott det. Ikke alle er så heldige, men dersom de ikke funker er det bare å skru av igjen de pipes som ikke funker.

Lenke til kommentar
kremt kremt....x800 kortet skal visstnok være mindre (fysisk) og bruke mindre strøm enn 9800 serien...

Det stemmer, Mitt X800 XT PE var faktisk en anelse (1 mm eller noe) kortere enn det gamle 9800 Pro-kortet.

 

Edit: Kan jo legge til at jeg ikke ville hatt plass til et GF-kort pga vannkjølingen på NB.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
kremt kremt....x800 kortet skal visstnok være mindre (fysisk) og bruke mindre strøm enn 9800 serien...

Det stemmer, Mitt X800 XT PE var faktisk en anelse (1 mm eller noe) kortere enn det gamle 9800 Pro-kortet.

 

Edit: Kan jo legge til at jeg ikke ville hatt plass til et GF-kort pga vannkjølingen på NB.

jepp. x800 har noen fordeler (strøm å størelse+HALF LIFE 2 ;) )

Lenke til kommentar
Dette kortet er STORT !! Ser ikke at noen andre har nevnt dette før, men jeg fikk et lite sjokk da jeg så kortet. Jeg har et relativt stort Chieftech tower. Og kortet er 2mm unda harddisken, og strømpluggen til kortet ligger nå å hviler oppå harddisken.

 

Jeg måtte fjerne kabler fra harddisker for i det hele tatt få montert kortet.

Hei,

 

Dette er ikke noget specielt for 6800LE!

 

Jeg har samme problem med et Gainward FX5900 og Chieftech Dragon Tower.

Strømpluggen er bort i hardisken. :no:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Dette kortet er STORT !! Ser ikke at noen andre har nevnt dette før, men jeg fikk et lite sjokk da jeg så kortet. Jeg har et relativt stort Chieftech tower. Og kortet er 2mm unda harddisken, og strømpluggen til kortet ligger nå å hviler oppå harddisken.

 

Jeg måtte fjerne kabler fra harddisker for i det hele tatt få montert kortet.

 

Og hvis noen lurte på dette med mod'ing av kortet, så vil jeg bare si at det ikke er noen garanti, og at det tilsynelatende kan se ut til å virke, men at det faktisk ikke gjør det ved litt mer nøye testing. Se mer her :

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2963316

ikke no problemer her... Har sett mye større ... Trengte ikke fjerne noen kabler, eller lignende, selvom den bare sitter ca. 15-20 cm fra hd'er. ( kablene er lagt i strømper langst kabinettveggen.)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Dette kortet er STORT !! Ser ikke at noen andre har nevnt dette før, men jeg fikk et lite sjokk da jeg så kortet. Jeg har et relativt stort Chieftech tower. Og kortet er 2mm unda harddisken, og strømpluggen til kortet ligger nå å hviler oppå harddisken.

 

Jeg måtte fjerne kabler fra harddisker for i det hele tatt få montert kortet.

 

Og hvis noen lurte på dette med mod'ing av kortet, så vil jeg bare si at det ikke er noen garanti, og at det tilsynelatende kan se ut til å virke, men at det faktisk ikke gjør det ved litt mer nøye testing. Se mer her :

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2963316

og bare sånn til info.. du linka til den posten.. Det er INGEN garanti for at alle pipes funker.. Den personen prøvde å aktivere alle pipes, noe som er feil.. man skal ta pipe for pipe, rs'e, og skjekke om den er skadet.. Er den ikke det, bravo, da går du over til neste...

 

Jeg endte med 15 pipes, bare 1 ødelagt, mens jeg har lest om utrooolig mange andre som har klart å åpne alle 16. Gainward 6800LE er et stjernekort å softmodde, det er utrooolig sjeldent at så mange får softmoddet alle pipes.. ;)

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som så mange har sett de "gode" gamle full-lengde ISA-skjermkorta. :lol:

 

De festes i en av de nederste portene og strekker seg heeeelt over til andre siden av kabinettet der kanten sklir inn i et spor for at det ikke skal bøye seg og bli skada.

"Ikke no problemer her... Har sett mye større .." hva tror du jeg mente..? :p:lol:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Dette kortet er STORT !! Ser ikke at noen andre har nevnt dette før, men jeg fikk et lite sjokk da jeg så kortet. Jeg har et relativt stort Chieftech tower. Og kortet er 2mm unda harddisken, og strømpluggen til kortet ligger nå å hviler oppå harddisken.

 

Jeg måtte fjerne kabler fra harddisker for i det hele tatt få montert kortet.

 

Og hvis noen lurte på dette med mod'ing av kortet, så vil jeg bare si at det ikke er noen garanti, og at det tilsynelatende kan se ut til å virke, men at det faktisk ikke gjør det ved litt mer nøye testing. Se mer her :

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...33;entry2963316

og bare sånn til info.. du linka til den posten.. Det er INGEN garanti for at alle pipes funker.. Den personen prøvde å aktivere alle pipes, noe som er feil.. man skal ta pipe for pipe, rs'e, og skjekke om den er skadet.. Er den ikke det, bravo, da går du over til neste...

 

Jeg endte med 15 pipes, bare 1 ødelagt, mens jeg har lest om utrooolig mange andre som har klart å åpne alle 16. Gainward 6800LE er et stjernekort å softmodde, det er utrooolig sjeldent at så mange får softmoddet alle pipes.. ;)

Forklar meg hvordan du klarte å aktivere 15 pipes !!

 

Tror det er litt missforståelser her

 

Standard er 2 pixel units aktivert (8 pipelines)

og man kan aktivere 1 eller 2 til (12 eller 16 pipelines)

 

Videre er det standard 4 vertex units aktivert,

og man kan aktivere ytterligere 1 eller 2 til, så det totalt kan bli 6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...