Gå til innhold

Help til montering av CPU kjøler, s754 OPPKLART!

loveland

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å bygge pcen min nå, følgende ting:

Gigabyte K8NS Pro nForce 3 250

A64 3000+ s.754

Zalman CNPS7000A-AlCu CPU-kjøler

På hovedkortet mitt er det en sort ramme rundt CPUen og på alle bruksanvisninger jeg ser, der montering av CPU-kjøler foregår, er denne borte...

Skal denne tas av- og hvordan?

takker for svar! :)

Endret av loveland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at det ikke er skruer det er noen sånne hvite plast "bolter", noen som vet hvordan man får den fjernet?

Du kan f.eks. kappe hodet av dem på undersiden av HK, eller noe lignende. Men da må du være meget forsiktig så du ikke ødelegger noe.

Lenke til kommentar
Problemet er at det ikke er skruer det er noen sånne hvite plast "bolter", noen som vet hvordan man får den fjernet?

Javel, har bare vært borti at det har vært skruer av metall tidligere. Vet du om plata på undersida av hk er av plast eller metall. Den burde være av metall om kjøleren er tung. Hvis det er plastbolter uten hakk til å skru i, må du nok ta hk ut av kabinettet og se hvordan det er på undersida. Kanskje kan du bruke tang for å presse sammen plasten for å skyve den opp, eller så må du kanskje kappe slik som Azaz sier. Hvis du skal bruke den plastramme igjen senere en gang, kan du uansett bruke skruer for å feste den til plata på undersida i stedet for de plastboltene.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpende og utfylllende svar!

På min kjøler følger det med en metallplate, men den som er på undersiden nå er av plast... Er første gangen jeg bygger så det med å kappe den av føler jeg meg litt usikker på.. Prøver forslaget ditt med tangen MorePower..

Lenke til kommentar

Hei! Fant løsningen! Trengte ikke å bruke noe verktøy!

Man måtte ha en tynn metallstang(jeg brukte tuppen på et veldig tynt bor) til å dytte den plastikkbolten underifra.. Så måtte jeg klype sammen to fester som satt igjen på undersiden og "retention framen" og "backplaten" var løs.. (engelske ordene, brukte en liten halvtime på å søke på google... :thumbup:

Wohoo! Byggingen fortsetter!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...