zebe Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har et MSI 875P HK (her) - Northbridgeviften på chipsettet bråker noe så inn i granskauen, er det trygt å fjerne viften uten at chipsettet kan bli skadet av varmeutviklingen? Mvh Christian Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 hva med å bare bytte den ut med en stille vifte Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Eller en passiv kjøler (Zalman f.eks)? Lenke til kommentar
zebe Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Kan jeg bruke hvilken som helst vifte, standardviften er jo koblet til med en 3-pins kontakt? Har vifte i kabinettdøren som blåser sånn circa mot chipsettet og chipsettet har nå bare kjøleribben på, funker det greit? Edit: Fant ut at viften var sprekt. Endret 16. oktober 2004 av zebe Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg fjernet viften på mitt gamel Abit KT7A og det var ingen forskjell på temperatur. Om du har en kabinettvifte som blåser sann ca. mot ribben vil jeg tro det går helt fint så sant du ikke driver med overklokking Lenke til kommentar
havfal Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 tror pc1.no har gode passive og ikkepassive kjølere til NB... har i hvertfall kjøpt sjøl der Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Har ikke testet nevnte hovedkort selv, men jeg skulle tro at orginal viften kan fjernes. Hvis en annen vifte holder luftsirkulasjon over ribba. Ellers kan vel noe som likner denne være en god ide? Finnes selvfølgelig mange andre produkter som er like gode. Denne er ment som et ett eksempel. Billig og grei. Pass på at hovedkortet ditt har samme festemetode som den eventuelle brikkesett-kjøleren du kjøper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå