Gå til innhold

HK eller CPU problem

hds

Anbefalte innlegg

Ok har en P4 2.4 GHz sammen med Abit SD7-533 HK og saken er at etter at jeg fikk mitt nye skjermkort så vil ikke PC'en starte (skjermen er bare helt sort) vis jeg setter innstillinge i bios på user defined, mens vis jeg ikke har user defined får jeg den ikke over 1.8 GHz uansett, noe som ikke er så veldig populært for å si det slik. Bruker siste BIOS-versjon

Noen som vet hva årsaken kan være eller vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Husket å koble til strøm på skjermkortet? (hvis det trengs da..)

Ja har gjort det, men lurer på hva neste dumme forslag blir...

vis man ikke har vært bortinoe slik, bare glem å svar på spørsmålet

Dumme forslag? :thumbdown:

Dersom du vil ha hjelp kan du begynne med å liste opp *detaljert* specs på systemet ditt, gjerne med link til produsent (HK).

CPU - Modell..

RAM - type

etc.

Såvidt jeg har brakt på det rene med litt sjekk på Abit's hjemmeside har du ett noe "utrangert" HK, med kun støtte for FSB100 og AGP 4x.

Kan være noe her...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Husket å koble til strøm på skjermkortet? (hvis det trengs da..)

Ja har gjort det, men lurer på hva neste dumme forslag blir...

vis man ikke har vært bortinoe slik, bare glem å svar på spørsmålet

Dumme forslag? :thumbdown:

Dersom du vil ha hjelp kan du begynne med å liste opp *detaljert* specs på systemet ditt, gjerne med link til produsent (HK).

CPU - Modell..

RAM - type

etc.

Såvidt jeg har brakt på det rene med litt sjekk på Abit's hjemmeside har du ett noe "utrangert" HK, med kun støtte for FSB100 og AGP 4x.

Kan være noe her...

Et NOE utrangert som du kalte det HK ja, men var vel FSB400 og tviler 4x agp ikke skader. Blir frustrert når jeg får feedbacks som "plugg i strøm" etc og ingen svar som jeg får noe nytte av. til resten som leser så kan jeg si at SKJERMKORTET er i ORDEN, det er sannsynligvis noe gale med HK, derfor lurer jeg på om noe har hørt om noe lignende som det spørsmålet var om.

Og speccsa du ba om

HK: Abit sd7-533 Link

CPU: P4 2.4 GHz 533 FSB Northwood er det vel

RAM: Twin-mos 512MB PC3200 CL2.5

PSU: Chieftech 360W

Skjermkort: ATI 9800 PRO

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK.. skjønner frustrasjonen din..

Men du må bare regne med at enkelte her alltid vil foreslå "bytt PSU!" eller.. "Har du Q-Tec? Q-Tec suger!"..

Irriterende ja, men "eksperter" er de likefullt i egne øyne.. og vil jo så gjerne bidra.. :p

Ad problemet ditt:

Har søkt litt rundt, men finner ikke noe sålangt..

Har du sjekka på skjermleverandørens hjemmesider?

Det er visstnok enkelte HK/Skjermkort som ikke går så bra sammen.. mener jeg å huske...Kan kanskje ha noe med AGP-volt, men det skal visstnok HK'et ditt håndtere rett (1.5V).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er visstnok enkelte HK/Skjermkort som ikke går så bra sammen.. mener jeg å huske...Kan kanskje ha noe med AGP-volt, men det skal visstnok HK'et ditt håndtere rett (1.5V).

Kan godt hende det er noe med forskjellige volt på div komponenter, men tenker jeg skal invistere i nytt HK, for å få mer ut av PC'en, så får vi håpe det fikser seg da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...