Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

d-link, kobler seg ikke opp på internet lengre!?

Anbefalte innlegg

Har en d-link 614+ router, vikrer fint, eksprementerete med å åpne porter på router for å få bedre kapasitet på emule...valgte en port (414) og anmrekte at porten skulle gå på både udp og tcp....virket ikke, så jeg la inn samme port i norton..samme der.

Fjernet potrene på begge plasser.INGEN andre forandringer er gjort

Nå er ikke router koblet til.. har Telenor(ppoe oppkobling) som betyr at jeg må logge meg inn med brukernavn og passord(om jeg ikke bruker router)

Går inn i system nå vil ikke router "connnecte" når jeg gjør forandringer, så sier den at den oppdaterer, men går aldri tilbake til bildet etter oppdatering lengre?

Hvorfor oppdaterer den seg ikke?

Norton nekter meg også tilgang til settings i D-liken, men jeg har ikke gjort noe forandringer av vesentlig..hva skjer?...Slettet alle programmene med tilgang i norton og søkte på nytt.....han finner 102 program, men ingen kommer opp i lista der jeg kan krysse av for hva som skal hva...nå er jeg helt forvirret..kan makinen pluteslig forandre ting av seg selv?

Når jeg trykker explorer, lager den automatisk regler bal bla bla, men ingen opkobling på internet verken med Router, eller kun med modem, nå er norton helt amøbe!

Er ikke god på disse Brannmur ting, så det blir Ikke bytting til annet Firewall program..Norton er "vanskelig" nok som det er

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager bruker du norton firewall når

du har en firewall i ruteren?

Mitt tips:

1. Fjern Norton FW (kun norton antivirus prg. er nødvendig)

2. Reset ruteren se manualen hvordan om du er usikker)

3. Sett ruteren opp igjen (MED firewall aktivert)

En fiks du kan gjøre er å kopiere MAC adressen til

pc'n din til ruteren. Vet ikke hvorfor det kan hjelpe,

men har opplevd noe krøll med telenor og det der før.

En annen ting du kan vurdere er å laste ned ny firmware

for ruteren din..Men anbefaler det ikke..så lenge ting

fungerer så bør en ikke rote det til for mye

Lenke til kommentar

Firmware ble firnadret i 2003.....Vel som jeg sa..har ikke peiling på porter og Brannmur greier, og er ikke villig å ofte PC'en om jeg gjør feil..så derfor bruker jeg Norton..det er "rimelig enkelt" alikevell "vanskelig" men her virket til nå..så er det noe som klysser..kan jeg få det fixet med en reinstall av norton?

Varuten Fw i 10sek så fikk jeg allerede at "intruder attack"

mac addresse? det er det 255.255.255 greiene? får sjekke..men hva gjør det fornoe med makinen?

Endret av div_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...