Christer1 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Hei. Lurer på om det er en mulighet med å få 4 pc'er på chello plus? Vi har en router som står nede, og har dratt nettverkskabel fra den og opp til mitt og broren min sitt rom + en til pc'en nede. Funker det. Det blir 3 pc'er, det jeg lurer på er om det går ann å koble 4 pc'er til? Står på siden til UPC at det bare går 3, så derfor lurer jeg på om det er en mulighet for at det skal gå med 4 pc'er? Beste hadde vært å ha det sånn, bare bruke en sånn for å koble den på ledingen som går til rommet mitt, går det?Sånn at jeg får delt ledingen på rommet mitt til 2 pc'er? (Bilde) Andre muligheten hadde vært å koble igjennom ene pc'en på rommet mitt med en TP kabel? Hvis det hadde gått? Beste hadde vært om den første der gikk, så slipper den ene å stå på for at internett skal virke på den andre.. Eller kanskje det går med switsh/router på rommet? Noen som kan hjelpe meg med dette? Eller er det helt umulig å få 4 pc'er på nettet samtidig? Endret 30. desember 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Deler ikke routeren ut lokale IPer? Dvs at alle PCene blir koble til den samme IPen mot internett, noe som vil si at du kan ha så mange PCer du vil kobla opp. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Deler ikke routeren ut lokale IPer? Dvs at alle PCene blir koble til den samme IPen mot internett, noe som vil si at du kan ha så mange PCer du vil kobla opp. Det vet jeg ikke, derfor jeg spør her om det går. Skriver jeg ipconfig i cmd, så får jeg opp forkjellige ip-adresser. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hvis du får samme IP på http://www.whatismyip.com/ når du sjekker med flere av PCene, så går det nok å ha flere enn 3 PCer på det nettverket ditt. Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har du en router som deler ut ipadresser lokalt så har det ikke noe å si hvor mange ipadresser chello deler ut. Om dine maskiner ligger bak routeren så er det denne routeren som tar seg av tildeling av ipadresser til maskinene. Routeren tar da kun opp en ip fra nettet til chello, mens den deler ut så mange ipadressern den klarer til de maskinene som ligger bak routeren. Så 4 maskiner skal ikke være noe problem med en router. Maskinene skal gå ip som begynner på 192 av modemet. Sjekker du ved å klikke start=>kjør=>skriv cmd=>klikk ok. Deretter skriver du ipconfig=>klikk enter. Får du en ip som begynner med 192 har du kontakt med routeren. Får du en ip på f.eks 169 får du ikke ip av routeren. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 For å koble på flere enn 1 pc på rommet ditt bør du sette opp en liten switch sånn som denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1200 Lenke til kommentar
Snask Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 med chello pluss så har du 3 iper hvis jeg ikke tar feil, dvs at hver maskin får en unik ip mot inet. du får nesten bare prøve å se hvis du kobler på en pc til Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Klarte å koble med på nettet igjennom den ene pc'en, men en venn av meg sa at det ikke ikke ann å dele internett med en switch. Han snakket om noe med lan eller no, er ikke sikker jeg. men går det med den sozo viste? Så kjøper jeg muligens den etterhvert. Så slipper den ene pc'en å stå på. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 du får 3 iper med chello plus ja. så du kan jo ha to dataer med unike internet iper, noe som ofte er en fordel. Også kan du sette de to resterende dataene bak en ruter. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Noen som ser likhetstrekk? Dette, dette(noe jeg har tegnet). Og hans. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Tenkte jeg skulle ønske meg en router eller switch til jul. Og lurer på om det går med disse: SMC Barricade Broadband Router 4P 10/100 switch, UPnP, SPI firewall Sunsway/ST Lab Broadband Gateway m/4P switch CNet Broadband Gateway m/4P switch Link eller kan dere anbefale en annen? eller en switch Takker for all hjelpen Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Har lånt en SMC Barricade router av morfar, med brannmur. Så det jeg lurer på nå er kan jeg ta bort den brannmuren, for det virka ikke som jeg fikk spilt på nettet med den. Tok jeg bort routeren så funker det . Se på veglegget, kan jeg få PC3 og PC4 til å kobles sammen med PC1 og PC2 så jeg kan bruke skriveren på PC1? også fått bort brannmuren i routeren på rommet mitt hadde heller ikke gjort noe... Vil spille på nettet med den tilkoblet, ellers får jeg ikke internett på begge pc'ene! Håper noen har svar på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå