Gå til innhold

hva holder dette kortet til?

hyoer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Bulk ??????

Dette var ett elendig spørsmål. Fortell heller litt om hva du skal bruke maskinen til, hvilke spill e.l.

Sånn generelt kan jeg si at 6800LE er ett helt greit kort. Du kan nok spille det meste i brukbar kvalitet. Det som gjør det litt mer attraktivt er muligheten til å åpne pipelines (har 8 default og kan med litt flaks få 16) og dermed få en god del høyere ytelse. Klokker du endel i tillegg er det er røverkjøp.

Lenke til kommentar
holder til jævlig mye! er bedre enn 9800xt så det holder jo i lange baner.

Det er faktisk ikke helt riktig. 9800XT vil nok slå 6800LE i det meste før man eventuelt åpner pipelines og klokker osv..

ok... en kompiss av meg har et xt kort men det får dårligere score enn 6800le i det meste blir det knust

han har amd64 3200+

msi 250gb osv.

Endret av F-14
Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke helt riktig. 9800XT vil nok slå 6800LE i det meste før man eventuelt åpner pipelines og klokker osv..

Indeed... Et review (av et x800 kort) på hexus.net viser at 6800ultra synker ganske kraftig i fps, når man øker oppløsningen til 1600x1200 + full AA&AF.

Dette gjør jo alle kort, men det morsomme var at 9800xt fikk høyere fps i en del av spillene med den grafikkinstillingen. Men i "vanlige" 1024x768 fikk riktignok 6800 kortet en god del høyere score enn 9800xt.

Konklusjon: dette var sikkert offtopic...

Lenke til kommentar

Indeed... Et review (av et x800 kort) på hexus.net viser at 6800ultra synker ganske kraftig i fps, når man øker oppløsningen til 1600x1200 + full AA&AF.

Dette gjør jo alle kort, men det morsomme var at 9800xt fikk høyere fps i en del av spillene med den grafikkinstillingen. Men i "vanlige" 1024x768 fikk riktignok 6800 kortet en god del høyere score enn 9800xt.

Konklusjon: dette var sikkert offtopic...

bygde det spillet på nvidias open gl eller på ati`s teknikk (som jeg ikke husker navnet på) ?

hvis det er spillet var bygd på ati teknikk er det ikke rart at de vant da o_O

Lenke til kommentar

som jeg har sakt!!!

Hva er det du snakker om? Det jeg sier er ikke at 9800XT er ett bedre kjøp enn 6800LE, langt i fra. 9800XT er vel ett av de dårligste kjøpene man kan gjøre i dag (Sammen med 5950 Ultra o.l.). Det er overpriset og yter ikke så bra i forhold til konkurrentene. Men.. det slår 6800LE i endel av testene i default hastighet.

Når man kan få 6800LE til 1795,- på komplett vil jeg si at det er ett sinnsykt godt kjøp. Spesielt om man åpner pipelines og klokker. Får du åpnet til 16 pipelines og 6 vertex shaders og overklokket så snakker vi om ett kort som stokkepryler 9800XT.

Lenke til kommentar

som jeg har sakt!!!

Hva er det du snakker om? Det jeg sier er ikke at 9800XT er ett bedre kjøp enn 6800LE, langt i fra. 9800XT er vel ett av de dårligste kjøpene man kan gjøre i dag (Sammen med 5950 Ultra o.l.). Det er overpriset og yter ikke så bra i forhold til konkurrentene. Men.. det slår 6800LE i endel av testene i default hastighet.

Når man kan få 6800LE til 1795,- på komplett vil jeg si at det er ett sinnsykt godt kjøp. Spesielt om man åpner pipelines og klokker. Får du åpnet til 16 pipelines og 6 vertex shaders og overklokket så snakker vi om ett kort som stokkepryler 9800XT.

nice utrykk ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...