Gå til innhold

PowerC.x800pro, Gainw.6800nu/gt - hvilket å anbf.?


And.rs

Anbefalte innlegg

#bruk en emnetittel som beskriver tråden best. Det er nå blitt endret#

 

--PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP,ATI X800PRO, VIVO/DVI, Retail

 

kr 3.995,-

 

 

--Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail

 

kr 3.895,- (Hva betyr GDDR3?) + (hva er forskjellen fra bare DDR3?)

 

 

 

Gainward GeForce 6800 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/2100 Golden Sample", Retail

 

kr 2.995

 

 

3 kort som jeg må velge mellom, og jeg lurer på hvilket som er best i forhold til pris, ytelse, og med tanke på å spille de nye spillene (HL2, DOOM3, FarCry osv...)

 

 

Takker for alle svar! :w00t:

 

PS: skal ha kortet inn i et AMD 64 system (3500+ 2,2 Ghz)

post-23-1097928286_thumb.jpg

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Gainward 6800GT.

 

Det vanlige 6800 kortet har litt for lite minne til å spille for eksempel FarCry på høy oppløsning, og når man kan få et GT kort for 1000KR ekstra er det et klart valg, det er litt bedre enn X800pro, og er dermed det beste valget :yes:

 

GDDR3 er en erstatning for det vanlige DDR, jeg vet ikke noe om det, men det er vel en god del bedre, da alle de beste kortene har det :yes:

 

Har forresten et MSI 6800, men jeg synes at det er litt for lite minne, dermed skal jeg også bytte til GT snart :thumbup:

Lenke til kommentar
siden du skal spilel hf2 bør du gå for x800pro, men finn et som kan klokkes til x800xt.

Han nevner jo også Doom 3.

 

Jeg ville nok valgt 6800 GT kortet av de overnevnte. Du vil kunne spille Doom 3, HL2 og FarCry med bra detalj og glimrende ytelse.

han skal spille doom 3 å farcry også ja. nei da bør du gå for gt kortet, mindre problemer med piplines, og antagli mer for pengene

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Gainward 6800GT.

 

Det vanlige 6800 kortet har litt for lite minne til å spille for eksempel FarCry på høy oppløsning, og når man kan få et GT kort for 1000KR ekstra er det et klart valg, det er litt bedre enn X800pro, og er dermed det beste valget :yes:

 

GDDR3 er en erstatning for det vanlige DDR, jeg vet ikke noe om det, men det er vel en god del bedre, da alle de beste kortene har det :yes:

 

Har forresten et MSI 6800, men jeg synes at det er litt for lite minne, dermed skal jeg også bytte til GT snart :thumbup:

jeg kjører 6800LE 128mb på very high uten problemer jeg.. ? :p

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Gainward 6800GT.

 

Det vanlige 6800 kortet har litt for lite minne til å spille for eksempel FarCry på høy oppløsning, og når man kan få et GT kort for 1000KR ekstra er det et klart valg, det er litt bedre enn X800pro, og er dermed det beste valget  :yes:

 

GDDR3 er en erstatning for det vanlige DDR, jeg vet ikke noe om det, men det er vel en god del bedre, da alle de beste kortene har det :yes:

 

Har forresten et MSI 6800, men jeg synes at det er litt for lite minne, dermed skal jeg også bytte til GT snart  :thumbup:

jeg kjører 6800LE 128mb på very high uten problemer jeg.. ? :p ( farcry )

Lenke til kommentar
Dette er så typisk! Krig mellom ati og geforce... jeg hadde kjøpt (som jeg selv har gjort) X800PRO VIVO, som har 16 pipelines som kan bli X800XT med en liten diskett ;) (og litt til)

Hvorfor det, når 6800GT er bedre standard, og koster like mye/mindre enn x800pro? Da slipper jo en kar som ikke kan altfor mye om pc å sette seg inn i hvordan man flasher.

Til dere som måtte lure: jeg har et 6800GT selv, som er klokket til Ultra-hastigheter. Derfor blir det så feil å si at man burde velge x800pro siden det kan klokkes/flashes til x800XT. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...