Gjest Slettet-Nx85RNiw Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har forsøkt å se på film med min ECS G556E på tv gjennom tv-ut. Problemet er at jeg ikke får til å slå av skjermen på laptopen. Ifølge manualen skal man trykke på [Fn + F12] for å bytte mellom forskjellige konfigurasjoner (LCD, CRT, LCD og CRT, TV osv.) men hos meg kan jeg kun slå av eller på tv-utgangen med dette. Bruker forøvrig en s-video til s-video og driverne som kom på en cd med maskinen. Lenke til kommentar
PcGuruen Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Har du forsøkt å sette TV som primær display? Eventuelt å sette ned oppløsningen på skjermen til 800x600? Dette pleier faktisk å hjelpe... Endret 16. oktober 2004 av PcGuruen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Nx85RNiw Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Ja, men dette hjelper meg ikke. Jeg må fremdeles slå av skjermen på laptopen. Lenke til kommentar
PcGuruen Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hmmm.... Det eneste jeg kan komme på er at du ikke har aktivert tv ut i visning under skjerm! En annen ting kan være at standarddriverne dine ikke har støtte for dette.... Har du prøvd å legge inn catalyst drivere? Hvis ikke dette hjelper så får vi håpe en med PEILING kommer å hjelper til her... Lenke til kommentar
ooo000ooo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) jau... har en sånn maskin å det funker ihvertfall sånn her hos meg: 1: trykk Fn og F12. Så går du inn på display properties--->settings og høyreklikker på skjermen som er merket 2 der, og velger activate, den her burde ha rimelig lav oppløsning åsså. Da skal det funke sånn at på tvn så ser du et bilde som ligger til høyre for pcskjermen. 2: alternativt er det bare å trykke Fn+F12 og du får opp samme bilde som på tvn som på pc skjermen men da må du vanligvis endre oppløsning for tvn klarer som regel ikke 1400x1050 Endret 17. oktober 2004 av ooo000ooo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Nx85RNiw Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg får bilde på tven og får sett på film der uten problemer. Det jeg ønsker er å slå av laptop skjermen mens filmen går på tven. Lyset fra den er nemlig ganske sjenerende. Lenke til kommentar
Tored Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 legg ett teppe over maskinen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Nx85RNiw Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe. Det blir nok til det hvis det ikke er mulig å slå av skjermen. Det fulgte med en fin taske å ha laptopen i. Kan vel kanskje bruke den. Lenke til kommentar
ooo000ooo Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 skjønte ikke helt problemet ditt for på min bærbare går det an å vippe ned skjermen nemlig... eventuelt er det bare å trøkke en papirlapp eller.no imellom skjermen og pcn akkurat der det er en liten knapp til å slå den av... jeg har ihvertfall finni ut at sånne løsninger som regel er enklere enn å mekke i windows til krampa tar meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå