Gå til innhold

Når kan man reklamere for en dyr bærbar?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For to år siden kjøpte jeg en Thinkpad T30, som jeg har blitt plaget endel med.

 

Hittil har jeg sent inn maskinen for å få fikset en ramslott 2 ganger (les: bare den ene virket).

Nå har det dukket opp en dirre lyd som er irriterende (den høres ganske godt i et lydstille rom, som f.eks bibliotek) og som IBM ikke klarer å gjort noe med eller å identifisere.

I tillegg har den ene ram slotten mest sannsynlig en ny feil siden det varierer om jeg har all eller halvparten rammen oppegående.

 

Nå har jeg heldigvis andre å sammenligne maskinen med, siden T30'en ble kjøpt igjennom studiestedet, så langt er jeg den eneste som har hatt problemer.

 

Når kan jeg si at nok er nok, og dermed heve kjøpet eller få erstattet laptopen med en ny?

For det er tydelig at maskinen har problemer.

Nå tenker jeg på generell basis og ikke igjennom IBMs garanti regler (jeg er ikke god i juss).

 

Jeg må si at IBM har vært så langt flinke til å ta imot meg, når jeg har trengt hjelp med laptopen, men jeg begynner å bli lei av at maskinen ikke holder mål.

 

Noen andre som har hatt lignende erfaringer med thinkpad maskiner?

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener du har rett til å heve kjøpet etter 3. gangs reperasjon av samme feil, men er ikke helt sikker.

 

Skriv en mail eller ring forhandleren og forklar problemet og at du ønsker et nytt produkt. Vær høflig, da har du større sjanse til å få oppfylt ønsket ditt!

Lenke til kommentar
Jeg mener du har rett til å heve kjøpet etter 3. gangs reperasjon av samme feil, men er ikke helt sikker.

 

Skriv en mail eller ring forhandleren og forklar problemet og at du ønsker et nytt produkt. Vær høflig, da har du større sjanse til å få oppfylt ønsket ditt!

Jepp, er lite vi forumbrukere får gjort her.

 

Hvis maskinen har problemer, og IBM ikke klarer å fikse det, så må du jo bare spørre dem om hva du skal gjøre da? En ramslot skal ikke bare delvis fungere.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :thumbup:

Jeg skal ta kontakt med IBM i begynnelsen av neste uke, så det er klart.

Tanken bak topicen var rett og slett å få råd fra folk som gjerne har opplevd det samme eller har noen ideer om hva jeg kan gjøre.

Når jeg tar kontakt med IBM nå, vil jeg helst gjøre ting riktig første gangen og dermed slippe å diskutere frem og tilbake om jeg har rett til å få erstattet maskinen med en annen :hmm:

 

Derfor er det greit å bruke forumet.... :D

Lenke til kommentar
Butikken (alt IBM hvis du kjøpte maskinen av dem direkte) har 2 forsøk på å utbedre samme feil. Hvis det da for en 3. gang er samme feil, har du krav på å få hevet kjøpet og få igjen ALLE pengene.

Stemmer det! Ny vare eller pengene igjen! Du har valget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...