Gå til innhold

Socket 754 eller 939? hjelp.

Piste

Anbefalte innlegg

Heisan. Hva burde jeg kjøpe av disse to pakkene?:

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid + AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Og:

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid + AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Hva er fordelene/ulempene med disse alternativene?

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsesmessig er disse omtrent like. 939-versjonen er sannsynligvis dyrere, så det vil være rasjonelt å kjøpe 754. Noen ville si at 939-versjonen er mer fremtidsrettet, siden det vil komme flere og raskere prosessorer på denne sokkelen, men det er en sannhet med forbehold. Vurder først forholdet mellom de to prisene, og hvis differansen er større enn 1000,-, kan du likesågodt kjøpe deg et bedre 939-hovedkort senere, istendenfor å kjøpe et dyrt 939-oppsett nå. Altså, av disse ville jeg sannsynligvis valgt 754. For øvrig er det sannsynligvis gode grunner til å vente på Nforce 4 for sokkel 939. Snart kommer det også svært overklokkingsvennlige (og relativt billige) 3000 (evt. 3200)-prosessorer på denne sokkelen.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Såvidt jeg forstår er det ihvertfall ikke enorme forskjeller mellom socket 939 og 754. Skulle få socket 939 og prosessoren for kr3500 brukt 4 uker. 754 kortet koster 1139kr nytt og prosessoren skal jeg kjøpe iløpet av uken når prisen har falt litt på 3400+. Nå koster den ca. 2300.

Da velger jeg heller et nytt 754 alternativ.

Thank you all, and come again:) (må utales med indisk aksent)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...