OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Morn. CPU-vifta mi er omtrent ødelagt. Dvs. selve vifta bråker mye og det er kun et spørsmål om tid før den stopper å gå. Har også en kjøleribbe selvfølgelig. Det jeg lurer på er om min P4 1,7Ghz tåler å kjøre med kun kjøleribbe. Ikke vifte? Takk for svar. Er ikke akkurat ekspert på kjøling Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Har du en heftig kjøleribbe så burde det gå når cpu klokker seg selv ned. Men det er jo en risk, stikk på komplett å kjøp en god papst vifte du Endret 16. oktober 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Til det er svaret - nei - i de fleste tilfeller. Om du kjører BOXED ribben og har strømforsyning av typen med vifte kun på baksiden av kabinettet kan du bare glemme det. Det er mulig det kan gå om du har mange andre vifter i kabinettet, og en strømforsyning med vifte på undersiden mot prosessorsokkelen, en skikkelig god kjøleribbe av typen zalman eller swiftec og gjerne en stor vifte som blåser litt mot denne, men da er du like langt... Hvorfor skal du kjøre uten vifte når du kan kjøpe en ny og stille vifte for en 100-lapp? EDIT: Selv kjøre jeg uten prosessorvifte på en Thunderbird@ 1,2 volt og 600 MHz, men det er jo ikke annet en et artig eksperiment... Endret 16. oktober 2004 av Øyst Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Okei. Takk for svar. Da tror jeg at jeg kjøper meg en billig vifte på pcutstyr.no og henter selv. Aldri opplevd maken til bråk fra en vifte. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Bra Pass på at viften ikke gir mer enn maks 25db fra seg, synes det også bråker men skal den bråke mer tror jeg du er like langt. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Grunnen til at vifta mi bråker så mye er fordi viftebladene skaraper inntil kjøleribba. Jeg har forsøkt å løsne vifta fra kjøleribba, men det hjelper ikke stort. Dessuten er kulelageret på vifta utrolig varm. Gleder meg til å hente den nye vifta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå