rthil Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har et ASUS A7N8X og en AMD XP 2200 prosessor. Biosen viser nå 90 C i bios, og når jeg begynner å boote fra XP cd-en slår PC-en seg av. Før har jeg kun hatt problemer med at den slo seg av når jeg kopierte store filer på disk. Har hatt PC-en i ca 1 år nå, og dette problemet har bare blitt værre og værre. Har oppdatert bios til nyeste versjon uten at det viste noen temp. endringer.. Har også prøvd å smørt på ny kjølepasta mellom kjøleren og cpu-en. Jeg har en GlacialTech Silent Breeze II kjøler.. Men ingenting hjelper lenger.. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
wim Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg hadde ett lignende problem for noen år siden, da var feilen at det satt ett klistremerke på kontaktflaten til kjølern (!). Det er helt sikkert ikke tilfelle hos deg, men du kan jo sjekke etter alikevel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Noen kjøleribber kan man sette feil vei, og er laget slik at om man gjør det så dekker ribba bare deler av kjernen. Mange klarer også å faktisk montere denne feil vei. Bruker du Shim? Jeg hadde en gang en shim som var så høy at ribba ikke fikk kontakt med CPU. (DA ble den varm!) Hvor mye pasta bruker du? (Kun übertynnt lag!) Skal være rent metall mot kjerna, kun med et tynnt, jevnt lag pasta i mellom. Edit: Glemte noe av det enkleste: Funker selve CPU-vifta? Funker vifta i PSU, og har du ekstra vifte i kabinettet? Er ribba tett av støv? Om du har filtre i kabinettet; Er disse tette av støv? Endret 16. oktober 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
rthil Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Prøvde og snu kjøleren nå og det hjalp drastisk!! 38 C nå Trodde bare den passet en vei jeg.. Takker for hjelpa!! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Prøvde og snu kjøleren nå og det hjalp drastisk!! 38 C nå Trodde bare den passet en vei jeg.. Takker for hjelpa!! *lese manualen* - Alt for mange som ikke gjør det... JEg er ihvertfall en av dem som ikke gjør! Doh! - Men er lurt å gjøre... som i dette tilfellet Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Prøvde og snu kjøleren nå og det hjalp drastisk!! 38 C nå Trodde bare den passet en vei jeg.. Takker for hjelpa!! Lool, tror den bare passer en vei. Men hvis man har viljen kan man sikkert få den til å sitte andre veien. Det skal jo være et hakk i kjølern som gjør at den bare passer en vei. Syntes du er heldig som fortsatt har en CPU 90 grader er ganske mye. Mista min på 65 grader jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå